اهتمام قاریان جوان مؤسسه اصحاب الکساء شادگان به یک سنت حسنه
کد خبر: 3924537
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

اهتمام قاریان جوان مؤسسه اصحاب الکساء شادگان به یک سنت حسنه

مدیر مؤسسه قرآنی اصحاب الکساء شادگان با بیان اینکه سه سال است که تلاش می‌کنیم تلاوت قرآن در مراسم‌ ماه محرم و صفر پیش از سخنرانی‌ها و روضه‌خوانی‌ها انجام شود گفت: مردم شهر از این کار استقبال کردند و در حال حاضر مردم برای شروع برنامه‌های روضه‌خوانی خود از ما قاری می‌خواهند.

اهتمام قاریان جوان مؤسسه اصحاب الکساء شادگان به یک سنت حسنهمصطفی آلبوخنفر، مدیر مؤسسه قرآنی اصحاب الکساء شادگان در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان، درباره برنامه‌های این مؤسسه قرآنی گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون برنامه ما حضور قاریان جوان مؤسسه در مراسم سوگواری ماه محرم و صفر و تلاوت قرآن پیش از سخنرانی‌ها و روضه‌خوانی‌ها است.

وی با بیان اینکه مؤسسه اصحاب کساء از سال 95 فعالیت خود را در شادگان آغاز کرد، گفت: سه سال است که تلاش می‌کنیم تلاوت قرآن در مراسم‌ سوگواری ماه محرم و صفر  پیش از سخنرانی‌ها و روضه‌خوانی‌ها انجام شود و این سنت حسنه در شهر خنافره شکل بگیرد.

آلبوخنفر افزود: مردم شهر از این روش استقبال کردند و در حال حاضر مردم برای شروع برنامه‌های روضه‌خوانی‌های خودشان از ما قاری می‌خواهند. در حال حاضر 12 قاری جوان مؤسسه در محافل و جلسات سخنرانی شهر خنافره به تلاوت قرآن پیش از شروع مراسم می‌پردازند. این طرح پس سه سال به ثمر نشسته است.

این مدرس قرآنی درباره جذب استعدادهای قرآنی شهر گفت: با توجه به اینکه معلم هستم، دانش‌آموزان مستعد قرآنی را شناسایی می‌کنم و آنها را به سمت آموزش قرآن سوق می‌دهم. پیشرفت بچه‌ها در امر تلاوت باعث شده که خانواده‌هایشان نیز انگیزه و علاقه زیادی به ادامه این مسیر نشان دهند.

مدیر مؤسسه قرآنی اصحاب الکساء درباره دیگر برنامه‌های این مؤسسه گفت: برگزاری جلسات تفسیر، پاسخگویی به شبهات و اقامه نماز جماعت از سوی مؤسسه انجام می‌شود. جلسه ثابت قرائت قرآن مؤسسه ما روزهای پنج‌شنبه و جمعه در حسینیه زین‌العابدین(ع) و مسجد امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha