تشکیل بیش از ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن در کردستان
کد خبر: 3924604
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

تشکیل بیش از ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‎کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری بیش از ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن در سطح شهر و روستا‌های استان کردستان خبر داد و گفت: جلسات خانگی قرآن زمینه‌ساز آشنایی عمومی با فرهنگ قرآن و تربیت نسل قرآنی است.

ناصر علیپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‎کل تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جلسات خانگی قرآن به دلیل اینکه در یک محیط صمیمی و اجتماعی شکل می‌گیرد، زمینه‌ساز آشنایی عمومی با فرهنگ قرآنی و تربیت نسل قرآنی است.

وی از برگزاری بیش از 400 جلسه خانگی قرآن در سطح شهر و روستاهای استان کردستان خبر داد و افزود: جلسات خانگی قرآن از گذشته‌های به صورت خودجوش و مردمی در سطح محلات استان کردستان برگزار شده و استقبال مردم از این جلسات خانگی قرآن مطلوب بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‎کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در واقع، کار جهادی جلسات خانگی قرآن، حرکتی فرهنگی و ماندگاراست که می‌تواند ضمن ایجاد همگرایی بیشتر بین اهل محل در جامعه نیز تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه جدید ثبت خانه‌های قرآن شهری و روستایی خبر داد و اعلام کرد: در راستای شناسایی و ثبت خانه‌های قرآن شهری و روستایی در سامانه جدید خانه‌های قرآنی برای مدیران مراکز قرآنی مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

علیپور با اشاره به آغاز ثبت خانه‌های قرآنی استان کردستان در این سامانه جدید از بهمن‌ماه سال گذشته عنوان کرد: در این مدت تاکنون ۴۵ خانه قرآن شهری و روستایی استان کردستان در این سامانه ثبت شده است.

وی به حمایت غیرنقدی از فعالان قرآنی آسیب‌پذیر از کرونا پرداخت و اعلام کرد: در مجموع ۲۰۰ بسته معیشتی بین فعالان قرآنی آسیب‌پذیر استان کردستان توزیع شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از این تعداد 35 بسته در سنندج، 15 بسته در بانه، 25 بسته در مریوان، 15 بسته در دهگلان، شهرستان‌های سقز، دیواندره، بیجار، قروه و کامیاران هر کدام 20 بسته معیشتی بین خانه‌های قرآن توزیع شده که این بسته‌های معیشتی را بنیاد علوی تأمین کرده است.

انتهای پیام
captcha