شهدا عاملان به فرهنگ «ما می‌توانیم» بودند
کد خبر: 3926072
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱

شهدا عاملان به فرهنگ «ما می‌توانیم» بودند

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه بی‌اعتقادی برخی مسئولان به فرهنگ ما می‌توانیم عامل اکثر مشکلات کشور است، اما گفت: آثار جنگ بر چهره خوزستان باقی مانده است و غالباً دولت‌ها برای آن کاری نکرده‌اند.

حیدری

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش گرامیداشت مقام شهید سید محمدعلی جهان آرا که امروز 7 مهرماه در شرکت گاز استان خوزستان برگزار شد، گفت: هر آنچه که از عزت، کرامت، پیشرفت و معنویت داریم به برکت شهداست. تکریم شهدا تکریم آرمانهای آنهاست.

وی افزود: شهدا تنها یک فرد نیستند بلکه یک مکتب هستند. شهدا فرهنگ ما می‌توانیم را به ما آموختند، که امام راحل(ره) آن را مطرح کردند و مقام معظم رهبری علم آن را به دوش گرفتند و هرچه از خیر و برکت پیش آمده به برکت همین فرهنگ است.

حیدری گفت: شهدا عاملان به فرهنگ ما می‌توانیم بودند. شکست حصر آبادان در شرایطی انجام شد که هیچکس تصور آن را نداشت که با قدرت دشمن و محاصره شدید آبادان بتوان از صف دشمن گذشت. اما همین شهید بزرگوار ما شهید جهان آرا و همرزمانش با رسیدن دستور امام(ره) بر لزوم شکست حصر آبادان، این ماموریت غیرممکن را با فرهنگ ما می‌توانیم ممکن کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:فرهنگ ما می‌توانیم فقط در صنایع نظامی و دفاعی نبود بلکه در تمام عرصه‌های صنعتی و تکنولوژی دنبال شد. یکی از این صنایع که با توجه به تحریم‌ها توانست به خودکفایی برسد همین صنعت نفت و گاز کشور بود. هرکجا که فرهنگ ما می‌توانیم به کار گرفته شد پیشرفت کردیم و هر جایی که آن را کنار گذاشتیم با مشکلات بزرگ روبرو شدیم. مشکلات اقتصادی ما با وجود تحریم‌های آمریکا سخت‌تر شده است اما عمده مشکل اقتصاد ما کنار رفتن فرهنگ ما می‌توانیم بین مسئولان مربوطه است.

وی تصریح کرد:آثار جنگ بر چهره خوزستان کماکان وجود دارد. رتبه برخورداری استان خوزستان بعد از جنگ از سه به 27 تنزل پیداکرده است و دولت‌های سرکار آمده غالباً کار خاصی برای بهبود وضعیت استان نکرده‌اند. 

 

انتهای پیام
captcha