اشتباهی که در تغییر فضاهای جنگ رخ داد
کد خبر: 3926203
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

اشتباهی که در تغییر فضاهای جنگ رخ داد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: ما بعد از جنگ اشتباه کردیم که فضاهای جبهه و جنگ را تغییر دادیم، ما خیلی از جاها را آباد کردیم در حالی که باید همان‌طور می‌ماند.

کمترین خاطره‌ها از دفاع مقدس هم ارزش‌مند استبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست تخصصی آسیبشناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز سهشنبه 8 مهر در ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: هر خاطرهای از دفاع مقدس ارزشمند است و متأسفانه ما از ثبت این خاطرات غفلت میکنیم.

وی اظهار کرد: خواهش من از جمع حاضر که دغدغهمندان این حوزه هستند این است که شخصیتهای حاضر در دوران دفاع مقدس را دریابیم، خاطرات آنها را هرچند کم ثبت کنیم. این خاطرات نباید از بین بروند و باید به نسل بعد منتقل شوند.

جوروند تصریح کرد: ما بعد از جنگ اشتباه کردیم که فضاهای جبهه و جنگ را تغییر دادیم. ما خیلی از جاها را آباد کردیم در حالی که باید همانطور میماند. الحمدالله بنیاد حفظ آثار در این زمینه ورود کرد و امروز مناطق عملیاتی آن دوران مانند گذشته هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در حین ثبت خاطرات شاید فکر کنید این مطالب ارزشی ندارد، اما همینها مهم است. برای مثال چایخانه سنتی اهواز نقطه مهمی در دوران دفاع مقدس بود. اگر آن را حفظ نکنیم، دو سه نسل آینده چه چیزی از دفاع مقدس در ذهن خواهند داشت؟ جهاد شما امروز جهاد قلمی است.

انتهای پیام
captcha