سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه به کار خود پایان داد
کد خبر: 3926600
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه به کار خود پایان داد

سیزدهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» قروه با معرفی نفرات برگزیده دیروز، 9 مهرماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، 9 مهرماه در مراسم اختتامیه کنگره سراسری «شعر عاشورایی» اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسبتی در زمینه عاشورا در همه شهرهای استان تدارک دیده شده است و هرساله به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

وی به برگزاری سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه اشاره کرد و افزود: این کنگره هر ساله مورد استقبال علاقمندان و شاعران آئینی قرار گرفته و می‌گیرد.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: در سیزدهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی امسال ۱۱۰ شاعر با مجموع ۳۲۳ اثر اشعار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره به صورت مداوم هر ساله در سطح شهرستان قروه یادآور شد: دبیرخانه چهاردهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی از امروز، 9 مهرماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام علی رستمی، امام جمعه شهر قروه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه شعر عاشورایی ریشه در واقعه کربلا دارد، اظهار کرد: این شعر میراث معنوی همه شاعران قدیم و جدید است و باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کرد.

وی با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: استمرار دوره‌های مختلف این کنگره باعث شده هر سال شاهد جذب تعداد بیشتری از شاعران به حوزه شعر عاشورایی شویم.

امام جمعه شهر قروه با اشاره به اینکه این دوره از کنگره شعر عاشورایی توسط عبدالجبار کاکایی، منصور دولتی و مصطفی محدثی خراسانی داوری شده است، افزود: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروه از جمله اهداف برگزاری کنگره است.

گفتنی است؛ شاعرانی از شهرهای اصفهان، خوزستان، تهران، کنگاور، بیجار و قروه به صورت آنلاین و حضوری در این مراسم به قرائت شعر پرداختند و در ادامه منصور دولتی، شاعر نامدار آئینی بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد.

در بخش شعر عاشورایی؛ محمدمهدی امیری، ازاستان زنجان رتبه نخست، علیرضا اطلاقی، از استان مازندران رتبه دوم و رضا اسمخانی از استان زنجان رتبه سوم بخش شعر عاشورایی، را کسب کردند.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی از شهرستان قروه ، الهام عمومی از خمینی شهر استان اصفهان و حمدالله عبدالملکی از کردستان در بخش قرائت لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را دریافت کردند.

محمد رحیمی‌رضوان از بیجار، اقبال عبدی از قروه، سید باقر موسوی و منصور ملاولی در بخش قرائت تجلیل‌ شدند.

در بخش ویژه؛ با رأی هیأت داوران محمد خادم، از استان اصفهان رتبه نخست، حسین خزائی از استان تهران رتبه دوم و زینب رحمانی از اندیمشک رتبه سوم را در بخش ویژه سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی از آن خود کردند.

یادآور می‌شود؛ ناصر دوستی از زنجان، محسن کاویانی از قم، حبیب عنبری از کرمانشاه هم از دیگر برگزیدگان بخش قرائت این دوره از کنگره شعر عاشورایی بودند که با اهدای لوح سپاس و جوایزی از آن‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha