پویش حوزه علمیه خوزستان برای جاماندگان اربعین
کد خبر: 3927116
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

پویش حوزه علمیه خوزستان برای جاماندگان اربعین

مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان با اشاره به عدم امکان زیارت اربعین در شرایط کنونی،‌اظهار کرد: حوزه علمیه استان و کمیته امداد با طراحی پویش «راه حسین، راه بهشت است» و با شناسایی جامعه محرومین تلاش می‌کند کمک‌های مؤمنانه مردم را به محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا برساند.

نشست خبری مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان با موضوع پویش «راه حسین، راه بهشت است»، امروز، یکشنبه، 13 مهر ماه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان در این نشست اظهار کرد: امروز کرونا ما را از بسیاری چیزها محروم کرده است. از جمله اینکه امروز برخلاف سال‌های گذشته که مردم با سر و جان در راه اربعین برای لبیک گفتن به حضرت اباعبدالله(ع) از همه ملت‌ها در این مسیر قدم می‌گذاشتند، از این حرکت محروم شدیم. 

وی تصریح کرد: ستاد کرونا خواسته است که برنامه‌ای جایگزین اربعین در نظر گرفته شود. از چندی پیش که موضوع منتفی شدن امکان زیارت اربعین مطرح شد، حوزه علمیه استان و کمیته امداد به تفاهمی رسیدند که پویشی را طراحی کنند که در قالب آن بتوان دو کار را انجام داد. اقدام اول مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه کمک‌های مؤمنانه به محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا است.

بهرام‌پور درباره نحوه مشارکت تصریح کرد: این کمک چنین است که با یک کد دستوری بتوانیم کمک‌های مجموعه افرادی که می‌خواهند به زیارت اربعین بروند و نمی‌توانند، جمع‌آوری کنیم و به عنوان یک خدمت ارزشمند به دست نیازمندان برسانیم. برای این کار هم کمیته امداد با مجموعه‌ای از محرومین استان در ارتباط است و هم مجموعه مساجد ما نیز در یک بستر گسترده در شهر و روستا توانسته‌اند محرومان مناطق خود را شناسایی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: با توجه به اینکه حوزه علمیه در موضوع سیل و کرونا توانسته است شبکه بزرگی را برای ارتباط با محرومین ایجاد کند، با کمک روحانیون طرح هجرت و کمیته امداد جامعه گسترده‌ای از نیازمندان را شناسایی کرده‌ است و در این پویش آنها را مورد حمایت و توجه توانمندان قرار می‌دهد و کمک‌ها را به دستشان برساند.

وی ادامه داد: اقدام دوم این است که به جبران لبیک ملت ما به مقام معظم رهبری و اطاعت از دستورات ستاد کرونا در خالی کردن مسیر اربعین، طرحی در نظر گرفته شده است تا مردم از زیارت نیابتی اربعین بهره‌مند شوند. جمعی از طلاب ما که در حوزه علمیه نجف اشرف تحت اشراف آیت‌الله جزایری مشغول به تحصیل هستند متعهد شدند به نیابت از تمام کسانی که در این پویش مشارکت می‌کنند، زیارت اربعین را انجام دهند.

بهرام‌پور با بیان اینکه مرکز نیکوکاری بهشت زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و وابسته به مدیریت حوزه‌های علمیه استان است، این پویش را اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: حدود 100 مسجد در این پویش مشارکت می‌کنند و مساجد دیگر هم می‌توانند برای مشارکت در این پویش با شماره 09128686990 تماس حاصل کنند و به این پویش بپیوندند. عموم مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کد دستوری #14780*6655* و یا به شماره کارت 6037997950180316 ارسال کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان در پایان اظهار کرد: مرکز نیکوکاری راه بهشت از عید غدیر فعالیت خود را شروع کرد و در دو پویش عید غدیر و قربان قریب به 10 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند سطح استان توزیع کرده است.

انتهای پیام
captcha