برگزاری مراسم اربعین منوط به نظر فرمانداری است
کد خبر: 3927812
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
معاون اوقاف خوزستان خبر داد:

برگزاری مراسم اربعین منوط به نظر فرمانداری است

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه طبق دستورالعمل دهه پایانی ماه صفر، بقاع و امامزادگانی که تعطیل نیستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مراسم زیارت اربعین را برگزار می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه تاکنون دستوری مبنی بر تعطیلی آستان علی‌بن مهزیار اهوازی صادر نشده است، بنابراین مراسم قرائت زیارت اربعین، ساعت 10 فردا پنجشنبه 17 مهرماه در این مکان برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم اربعین منوط به نظر فرمانداری است

حجت‌الاسلام فائز فائزی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: طبق دستورالعمل دهه پایانی ماه صفر، بقاع و امامزادگانی که تعطیل نیستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مراسم زیارت اربعین را برگزار می‌کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر خبر تعطیلی بقاع و امامزادگان در برخی از شهرها را شنیده‌ایم و اگر فرمانداران تصمیم بگیرند که با توجه به شرایط، اماکن مذهبی را تعطیل کنند، ما هم مراسم حضوری زیارت اربعین را تعطیل کرده و مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه بدون حضور مردم و زائران برگزار می‌شود و مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد. علاوه بر آن، بلندگوهای بیرونی بقاع متبرکه و امامزادگان در روز اربعین و قبل از اذان مغرب نسبت به پخش عزاداری و قرائت زیارت اربعین اقدام می‌کنند.

فائزی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون دستوری مبنی بر تعطیلی آستان علی‌بن مهزیار اهوازی صادر نشده است، بنابراین مراسم قرائت زیارت اربعین، ساعت 10 فردا پنجشنبه 17 مهرماه در این مکان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار کرد: همچنین همزمان با مراسم سوگواری دهه پایانی ماه صفر 50 مبلغ از قم به استان خوزستان اعزام شده‌اند که با توجه به ممنوعیت‌ها در برخی از شهرستان‌ها امکان ارائه خدمات حضوری آنها در اماکن مذهبی بقاع و امامزادگان وجود ندارد و به همین دلیل خدماتی همچون رفع شبهات، احکام دینی، مشاوره و... در فضای مجازی بقاع متبرکه و امامزادگان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha