مستند «زمانِ حسین» توسط هنرمندان خوزستانی تولید شد
کد خبر: 3929229
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
به میزبانی ایران و عراق؛

مستند «زمانِ حسین» توسط هنرمندان خوزستانی تولید شد

مستند «زمانِ حسین» با محوریت حجت‌الاسلام محمدزمان بزاز، آزاده هشت سال دفاع مقدس به کارگردانی میلاد امینی‌موحد تهیه و تولید شده است.

امینی

به گزارش ایکنا از خوزستان، مستند «زمانِ حسین» در قالب مستند چهره‌نگار یا پرتره با محوریت روحانی آزاده‌ای که هشت سال در بند اسارت رژیم بعث بود تهیه و تولید شد.

عنوان «زمانِ حسین» از نام شخصیت اصلی مستند که «محمدزمان بزاز» نام دارد الهام گرفته شده است. وی در دوران اسارت روضه‌خوانی را در اردوگاه‌های اسرا پیشه گرفته بود و حال و هوای معنوی را در میان آزادگان با نام حسین‌بن‌علی(ع) دو چندان می‌کرد. تصویربرداری این مستند در چندین لوکیشن به میزبانی دو کشور ایران و عراق انجام شده است.

در بخشی از این مستند شخصیت اصلی قصه در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به حسرت مشترک آزادگان در دوران اسارت اشاره می‌کند: «یکی از اشعاری که در دوران اسارت در اردوگاه‌های عراقی برای آزادگان می‌خواندم و واقعا بیانگر خواسته قلبی آزادگان بود شعر (بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا – بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا) چون ما در خاک عراق بودیم و بوی کربلا به مشاممان می‌آمد اما اجازه زیارت نداشتیم!»

مستند «زمانِ حسین» در 26 دقیقه روایت‌گر زندگی پر فراز و نشیب مجاهد مخلص دین خدا حجت‌الاسلام محمدزمان بزاز به کارگردانی میلاد امینی‌موحد در شبکه رسانه‌ای صف تهیه و تولید شده و به‌زودی از شبکه‌های مختلف سیما اکران خواهد شد.

انتهای پیام
captcha