6751 کودک خوزستانی دچار سوء تغذیه از سبد غذایی بهره‌مند شدند
کد خبر: 3929242
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

6751 کودک خوزستانی دچار سوء تغذیه از سبد غذایی بهره‌مند شدند

شش هزار و ۷۵۱ کودک خورستانی مبتلا به سوء تغذیه با اعتبار یک میلیارد تومان از سبد غذایی بهره‌مند شدند.

۶۵۷۱ کودک خوزستانی دچار سو تغذیه از سبد غذایی بهره‌مند شدندبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، محمدرضا علیپور، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان گفت: با هدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان در خانوارهای نیازمند در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد تومان برای رفع سوء تغذیه شش هزار و ۷۵۱ کودک زیر پنج سال پرداخت شد.

وی هدف از اجرای طرح هم‌سفره را تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان دچار سوء تغذیه و افزایش سلامت و هوش کودکان عنوان کرد و گفت: هرچه کودکان سالم‌تر و باهوش‌تر باشند جامعه پرنشاط‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

علیپور گفت: سبدهای غذایی با نظارت کارشناسان تغذیه تهیه می‌شود و شامل برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، گوشت و پروتئین است که ماهانه از طریق فروشگاه‌های مشخص در اختیار کودکان مبتلابه سوء تغذیه قرار می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه کودکان زیر پنج سال که دچار سوء تغذیه هستند از طریق مراکز بهداشت، شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند، افزود: این کودکان در فاصله زمانی شش‌ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی از چرخه خارج و کودکان دیگر جایگزین شوند.

وی همچنین گفت: در شش‌ماهه نخست امسال، ۲۲۰ میلیون تومان نیز برای تغذیه مناسب دو هزار مادر باردار و نیازمند تحت حمایت هزینه شده است و هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سلامت مادران باردار و تقویت آن‌ها برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به سوء تغذیه اعلام کرد.

علیپور همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص تغذیه سالم با مواد غذایی غنی و سرشار از  پروتئین اشاره کرد و گفت: کودکان در صورت تغذیه مناسب دچار اختلالات رشدی و ذهنی نمی‌شوند و داشتن کودکان شاد و سالم سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند برای شرکت در طرح همسفره و کمک به تغذیه کودکان نیازمند به سایت http://hamsofreh.ir/ مراجعه و کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

انتهای پیام
captcha