سوء عملکرد برخی باعث شده عده‌ای به اوقاف خوش‌بین نباشند
کد خبر: 3930090
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

سوء عملکرد برخی باعث شده عده‌ای به اوقاف خوش‌بین نباشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دستور وقف در شارع مقدس و بسته نشدن پرونده عمل انسان در صدقه جاریه وقف، گفت: وقف باعث ریشه‌کنی فقر از جامعه می‌شود. سوء عملکرد بعضی از آقایان در اوقاف باعث شده که عده‌ای خیلی به اوقاف خوش‌بین نباشند به همین جهت باید عزم جدی در برطرف کردن این سوءظن‌ها به کار گرفته شود.

موسوی‌فرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در دیدار با هیئت رئیسه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان که امروز 28 مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: مجموعه دستورالعمل‌های دین، دنیا و آخرت را مورد توجه قرار می‌دهد و اگر تعدادی از دین، گریزان هستند به دلیل آن است که ما نتوانسته‌ایم عامِل به دین باشیم وگرنه زیرساخت‌های دینی فراهم است.

وی با بیان اینکه دنیا مقدمه رسیدن به آخرت است و اولیای الهی از دین به مقام اولی رسیده‌اند، گفت: مهم استفاده از ظرفیت‌های دینی است و اگر حُسن فعلی و فاعلی در کنار هم قرار بگیرند، شرایط برای بشریت بهبود خواهد یافت.

موسوی‌فرد، با اشاره به دستور وقف در شارع مقدس و بسته نشدن پرونده عمل انسان در صدقه جاریه وقف، گفت: وقف باعث ریشه‌کنی فقر از جامعه می‌شود. سوء عملکرد بعضی از آقایان در اوقاف باعث شده که عده‌ای خیلی به اوقاف خوش‌بین نباشند به همین جهت باید عزم جدی در برطرف کردن این سوءظن‌ها به کار گرفته شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تأکید بر اینکه تصرف عدوانی موقوفات پذیرفته شده نیست، گفت: در رابطه با مسائل فرهنگی و دیگر نیازمندی‌های استان و بهره‌مندی آنها از موقوفات برنامه‌ریزی کنیم تا موازی‌کاری میان نهادها و اقدامات انجام نشود.

وی به موضوع بیمه خادمان مساجد که اکنون رها شده اشاره کرد که مدیرکل اوقاف خوزستان در پاسخ به این موضوع گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تأمین اجتماعی بسته شده بود که بر اساس آن هفت درصد از حق بیمه توسط خدام مساجد و بقاع و مابقی توسط دولت و اوقاف پرداخت می‌شد. تا سال 98 بیمه خدام به همین رویه ادامه داشت اما سال 99 تأمین اجتماعی یک‌طرفه این تفاهم‌نامه را نقض کرد. نکته‌ای که در این تفاهم‌نامه به سود خدام بود این بود که تغییر، تعجیل و تأخیر در پرداخت حق بیمه توسط خدام مشمول جریمه نمی‌شد، اما سازمان تأمین اجتماعی که 20 درصد تعهد پرداخت حق بیمه را داشت، اکنون با این رویه مخالف است و می‌گوید که باید صددرصد حق بیمه آزاد پرداخت شود. این موضوع توسط اوقاف و با شکایت سازمان در دست پیگیری است.

انتهای پیام
captcha