خوزستان نیازمند موقوفات قرآنی و درمانی است
کد خبر: 3930427
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰

خوزستان نیازمند موقوفات قرآنی و درمانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان مهم‌ترین نیاز امروز خوزستان را وقف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و بیان کرد: علاوه بر آن نیاز است در خوزستان وقف‌های جدید در حوزه درمان ایجاد شود.

اوقاف

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در مراسم غبارروبی حرم مطهر علی‌بن مهزیار اهوازی و تجلیل از فعالان عرصه وقف که امروز 29 مهرماه به مناسبت آغاز دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: وقف سنتی حسنه الهی است و از دیرباز در همه زمان‌ها و مکان‌ها و در طول تاریخ بشریت از ابتدای خلقت آدم تا امروز در تمام ادیان به شکل‌های مختلف وجود داشته است.

وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است و هر آنچه در قرآن در صدقات جاریه بیان شده معنا و مصداق بارز وقف است افزود: وقف یک فضیلت الهی بوده و نسل گذشته و امروز و آینده را پیوند می‌زند.

خاکباز با اشاره به اینکه کسی که در گذشته وقفی انجام دهد، آیندگان نیز از آن وقف بهره‌مند می‌شوند و ثمرات و پاداش آن برای واقف نوشته می‌شود تصریح کرد: از سوی دیگر ثواب متولیان و متصدیان امر وقف که از موقوفات حراست و حفاظت می‌کنند نیز کمتر از واقف نیست و قطعا در این ثواب شریک هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه وقف به خاطر ماهیتی که دارد ابدیت می‌آورد اضافه کرد: وقفی که انجام می‌شود باید هزاران سال به قوه خود باقی بماند و تنها در موارد خاصی می‌توان وقف را تبدیل به احسن کرد.

وی با اشاره به اینکه کسی که وقفی انجام می‌دهد نسل خود را بیمه می‌کند و مقابله با نفس و شیطان کرده است ادامه داد: با انجام کار خیر و وقف انسان دلبستگی به دنیا را از خود دور می‌کند و هر چقدر خیرات دهیم و به دیگران کمک کنیم به همان اندازه از کج‌روی‌ها و محبت‌های دنیایی دور می‌شویم.

خاکباز تأکید کرد: وقف تنها برای ثروتمندان نیست و هر کسی بنا به بضاعت خود می‌تواند وقفی را حتی در حد یک جلد کتاب انجام دهد و یا چند نفر با اندک مالی که دارند وقف مشارکتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدقه جاریه چراغ راهی است که می‌تواند ما را از گمراهی نجات دهد خاطر نشان کرد: امروز جهان اسلام مهم‌ترین عامل نوع‌دوستی و همگرایی را در وقف قرار داده و به واسطه وقف است که امروز می‌توانیم به نیازمندان کمک کنیم.

خاکباز مهم‌ترین نیاز امروز خوزستان را وقف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دانست و بیان کرد: متاسفانه در خوزستان موقوفه منفعتی قرآنی وجود ندارد و این جای تعجب است که در استانی صددرصد شیعه موقوفه قرآنی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یکی دو مورد موقوفه انتفاعی قرآنی در استان ایجاد شد ولی موقوفه منفعتی وجود ندارد ابراز کرد: علاوه بر آن نیاز است در خوزستان وقف‌های جدید در حوزه درمان ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در استان میزبان 417 امامزاده واجب‌التعطیم و واجب‌التکریم هستیم که در راس آنها دانیال نبی پیغمبر خدا است و مردم استقبال خوبی از این امامزادگان دارند.

انتهای پیام
captcha