شهادت نخستین مدافع سلامت در خراسان جنوبی
کد خبر: 3930705
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

شهادت نخستین مدافع سلامت در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۹۰ نفر از پرسنل و دانشجویان دانشگاه در حوزه‌های مختلف به این بیماری مبتلا شده‌اند و مدافع سلامت، مرحوم منصوره حسینی، اولین پرسنل بهداشت خراسان جنوبی است که جان خود را در این راه از دست داد.

۴۹۰ نفر از کادر درمان خراسان‌جنوبی به کرونا مبتلا شدندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد دهقانی فیروزآبادی در پی درگذشت بهورز خانه بهداشت روستای مهموئی در پیامی این مصیبت را به خانواده آن مرحوم و جامعه دانشگاهی علوم پزشکی بیرجند تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

روز گذشته اولین پرسنل سلامت، بهورز فداکار خانه بهداشت مهموئی، مرحوم منصوره حسینی در راه دفاع از سلامت مردم و مبارزه با بیماری کرونا جان خود را فدا نمود؛ لذا این مصیبت را به خانواده آن مرحوم، مردم خراسان جنوبی و همه همکاران خود در حوزه بهداشت تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

برای اینکه مدافع سلامت مرحوم منصوره حسینی به عنوان شهید اعلام شود، مدارک و مستندات مربوطه به وزارت ارسال و پس از تأیید و طرح در کمیته مربوطه، تصمیم نهایی به اطلاع هم استانی‌های عزیز خواهد رسید.

نفیسه نخعی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، نیز در پیامی شهادت منصوره حسینی، اولین شهید مدافع سلامت استان، را تسلیت گفت.

در این متن آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر شهادت اولین شهید مدافع سلامت خراسان جنوبی، بهورز خدوم و فداکار و فقید سعیده منصوره حسینی که از خادمین و مدافعین سلامت در حوزه بهداشت و درمان استان بوده و در راه تامین سلامت هم استانی‌های عزیز، در عرصه پیشگیری و کنترل بیماری منحوس کرونا جان خود را از دست داد، موجب تاثر و تالم فراوان شد.

بدون تردید فداکاری‌ها و خدمات بی شائبه این شهید گرانقدر که عمر خود را در راستای تامین سلامت جامعه و خدمت خالصانه در مناطق روستایی و محروم خراسان جنوبی صرف نمود، در نزد خداوند متعال محفوظ است و دعای خیر بیماران و خانواده هایشان، بهترین توشه برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب ضمن ابراز همدردی، فقدان و شهادت این بهورز متعهد و دلسوز را به خانواده سوگوار ایشان و جامعه فرهیخته و خدوم بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی تسلیت عرض کرده و برای آن فقید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

بی‌شک نام و یاد این قهرمان فداکار حوزه سلامت، برای همیشه جاودانه خواهد ماند و تلاش خالصانه این عزیز تا ابد در ذهنمان نقش خواهد بست.

یادآور می‌شود؛ مراسم تشییع و تدفین مدافع سلامت منصوره حسینی بهورز فداکار و پرتلاش خانه بهداشت مهموئی از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد. منصوره حسینی متولد ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در تهران بود و حدود ۱۱ سال از عمر خویش را در راه خدمت به مردم روستای مهموئی صرف کرد و در این راه جان خود را فدا کرد.

انتهای پیام
captcha