آغاز به کار نمایشگاه «یک اثر، یک نفس» برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در روزهای کرونا
کد خبر: 3930919
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

آغاز به کار نمایشگاه «یک اثر، یک نفس» برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در روزهای کرونا

نمایشگاه ملی نقاشی و تصویرگری «یک اثر، یک نفس» به صورت مجازی و با هدف فروش آثار هنری جهت تأمین نیاز اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در دوران کرونا آغاز به کار کرد.

طباخیبه گزارش ایکنا از خوزستان، عرضه آثا نمایشگاه ملی نقاشی و تصویرگری «یک اثر، یک نفس» با هدف فروش آثار هنری جهت تأمین نیاز اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در دوران کرونا آغاز شد.

در این نمایشگاه مجازی آثاری از هنرمندان شهرهای بهبهان، تهران، اهواز، مشهد، یزد، ساری، کرج، نجف آباد، بندر امام خمینی(ره)، اندیمشک، دزفول، بندرعباس، ماهشهر، لاهیجان، سنندج، شیراز و مهاباد عرضه شده‌اند.

فروغ طباخی، مسئول دفتر انجمن هنرهای تجسمی بهبهان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره این رویداد هنری اظهار کرد: از شب گذشته 2 آبان ارائه آثار در نمایشگاه ملی «یک اثر، یک نفس» در دو بخش تصویرگری و نقاشی در صفحه انجمن به نشانی Behbahan_anjoman_tajasomi@ آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در زمان اوج کرونا برخی از اقشار جامعه وضعیت مالی نامناسبی پیدا کردند، به این فکر افتادیم طی یک فراخوان از هنرمندان برای حمایت از این اقشار دعوت کنیم. از طرف دیگر با توجه به اینکه در این مدت هیچ رویداد هنری برگزار نشد، این برنامه طراحی شد تا یک جنبش هنری هم در بین هنرمندان شکل‌ بگیرد.

طباخی با اشاره به همکاری تعدادی از دستگاه‌ها در برگزاری این رویداد هنری گفت: در این نمایشگاه استادان و شاگردان در کنار هم آثار خود را ارائه دادند و کسی فکر نکرد که ممکن است سطح کار پایین بیاید. آثار همه به صورت یکسان قیمت‌گذاری شده‌اند. ما این آثار را به کسانی که از اقشار کم‌درآمد حمایت مالی می‌کنند هدیه می‌دهیم و به دید فروش به آن نگاه نمی‌کنیم.

مسئول دفتر انجمن هنرهای تجسمی بهبهان افزود: تمام آثار با هزینه کمتر از ارزش واقعی و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. 92 هنرمند از 17 شهر کشور شرکت کرده و 193 اثر خود را به ما تحویل دادند. این آثار از اوایل آبان تا سی‌ام آبان در پیج انجمن قابل نظاره و درخواست است.

وی ضمن تشکر از هنرمندانی که اثر خود را در این نمایشگاه شرکت دادند، گفت: برای هنرمند اثری که خلق می‌کند ارزش فراوانی دارد. خیلی از هنرمندان حتی حاضر به فروش آثار خود نیستند و می‌خواهند آن را در مجموعه خود نگه دارند، اما در این رویداد 92 هنرمند از شهرهای مختلف کشور بدون هیچ مزد و منتی از اثر خود گذشتند و در شرایطی که هزینه تهیه یک اثر هنری هم بالاست، بدون چشم‌داشت اثر خود را برای حمایت از اقشار آسیب دیده اختصاص دادند.

گفتنی است، نمایشگاه «یک اثر، یک نفس» با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان، دفتر بهبهان انجمن هنرهای تجسمی، اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بهبهان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha