اشتراک اعتقاد به منجی میان ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی/ ویژگی‌های منتظر
کد خبر: 3931302
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

اشتراک اعتقاد به منجی میان ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی/ ویژگی‌های منتظر

مسئول بنیاد مهدویت بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه اعتقاد به منجی یک اعتقاد جهانی و مشترکی میان ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی است، گفت: شرایط منتظر واقعی شامل شناخت جایگاه حضرت، الگوگرفتن از ایشان و اصلاح نفس، عمل به تکلیف و زمینه‌سازی برای ظهور است.

امام زمان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام ناصر احمدی، مسئول بنیاد مهدویت بندر امام خمینی(ره) در مراسم آغاز ولایت امام زمان(عج) که امروز 5 آبان در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی برگزار شد، با اشاره به آیه 86 سوره هود «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ»؛ «اگر مؤمن باشيد باقيمانده [حلال] خدا براى شما بهتر است و من بر شما نگاهبان نيستم»، اظهار کرد: دو نکته اساسی حول این آیه شریفه درباره امام زمان(عج) وجود دارد.

وی ادامه داد: بقیه‌الله در این آیه دارای یک معنی نزدیک به معنای برتری درآمد حلال برای انسان نسبت به درآمد حلال و معنی و مفهوم دیگر آن وجود حضرت صاحب‌الزمان است. در روایات داریم که یکی از نام‌های ایشان بقیه‌الله عنوان شده است.

احمدی با بیان اینکه اعتقاد به منجی یک اعتقاد جهانی و مشترکی میان ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی است، گفت: شرایط منتظر واقعی شامل شناخت جایگاه حضرت، الگوگرفتن از ایشان و اصلاح نفس، عمل به تکلیف و زمینه‌سازی برای ظهور است.

مسئول بنیاد مهدویت بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: امام صادق(ع) فرمود: «مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ»؛ «هر کسی که دوست دارد از یاران حضرت باشد باید سه کار را انجام دهد، انتظار فرج را بکشد، در فراق حضرت تقوا پیشه کند و بااخلاق باشد.» بر اساس این حدیث باید بیش از پیش در تبلور اخلاق در خودمان کوشا باشیم. 

انتهای پیام
captcha