21 میلیارد تومان زکات در خوزستان جمع‌آوری‌ شد
کد خبر: 3931532
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
در شش ماهه نخست سال جاری؛

21 میلیارد تومان زکات در خوزستان جمع‌آوری‌ شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 21 میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: 6 میلیارد تومان از این مبلغ، زکات واجب، چهار میلیارد تومان زکات مستحبی و 11 میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

جمع آوری زکات

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان امروز 6 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق برنامه‌های حوزه زکات در خوزستان اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 21 میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است.

وی تصریح کرد: 6 میلیارد تومان از این مبلغ، زکات واجب، چهار میلیارد تومان زکات مستحبی و 11 میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

شبیه با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان مکان هزینه می‌شود، افزود: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد یافته است. 90 درصد از کل زکات دریافتی به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان و محرومان و ده درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن، تأمین جهیزیه و تحصیل دانش‌آموزان مددجو و ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود. زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.

وی با تأکید بر تعامل موثر حوزه علمیه، ائمه جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان با هدف ترویج فرهنگ زکات، گفت: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صداوسیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش ‌دهد.

شیبه بیان کرد: زکات شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات است.

انتهای پیام
captcha