دوره‌های تخصصی تربیت مروج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3931594
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

دوره‌های تخصصی تربیت مروج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س)، از برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مروج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ویژه طلاب در این مرکز خبرداد.

به گزارش ایکنا، سیده‌زهرا حسینی، سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س)، با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مروج نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به همت اداره قرآن و حدیث این مرکز گفت: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله منابع ارزشمند و سرشار از معارف ناب دینی و تعالیم بلند الهی هستند که از دیرباز تاکنون مورد توجه جدی و عمیق علما و بزرگان اسلام و بزرگترین متفکران و اندیشمندان جهان بوده است.

وی افزود: آشنایی با کتاب گهربار نهج‌البلاغه یکی از ضروریات زندگی فردی و اجتماعی برای همگان به ویژه طلاب در راستای رسالت طلبگی آنان در فهم از دین و تبلیغ معارف دینی است و باید مورد عنایت و توجه بیشتری در حوزه بهره‌مندی علمی، معرفتی و تربیتی آنان قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س) ادامه داد: صحیفه سجادیه نیز یکی از بزرگترین ذخایر معرفتی شیعه و سرشار از مباحث تربیتی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی است و آشنایی با معارف آن تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت فرد و جامعه دارد.

حسینی تصریح کرد: این گوهر گران‌بها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است و بر حوزه‌های علمیه است که زمینه شناخت و انس بیشتر طلاب نسبت به این منبع غنی و آشنایی با دانش‌های صحیفه محور و درک بهتر آن را فراهم بیاورند.

وی تأکید کرد: شناساندن علمی و محققانه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به طلاب و بهره‌مندی آنان از این آثار گرانقدر می‌تواند راهگشا، راهنما برای تعمیق معرفتی و دینداری و پاسخگویی نیاز جامعه امروز و به‌ویژه نسل جوان باشد.

سرپرست اداره‌کل امور تربیتی جامعةالزهرا(س)با اشاره به سرفصل‌های این دوره‌ها، گفت: سرفصل‌های دوره تربیت مروج نهج‌البلاغه شامل مباحث شناختنامه نهج‌البلاغه، تاریخ و سیره امام علی(ع)، روش فهم نهج‌البلاغه، کتابشناسی تحلیلی نهج‌البلاغه، روش برداشت معارف نهج‌البلاغه، روش ارائه معارف نهج‌البلاغه، موضوع‌شناسی نهج‌البلاغه(دنیاشناسی، اخلاق، اقتصاد و معیشت، دشمن شناسی و ...)، خانواده و تربیت در نهج‌البلاغه، سبک زندگی و بندگی در نهج‌البلاغه و شبهه‌پژوهی نهج‌البلاغه است.

وی ادامه داد: بخشی از سرفصل‌های دوره تربیت مروج صحیفه سجادیه شامل مباحث ویژگی‌های صحیفه و تفاوت آن با دیگر کتب حدیثی، کتابشناسی صحیفه، دعا و آداب آن، روش فهم حدیث، روش برداشت صحیفه با رویکرد تبلیغ، ساختارسازی دعا، نمودار کلی نظام معرفتی، روش تحقیق در صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه و بررسی ساختار چند دعا هستند.

حسینی با بیان اینکه این دوره‌ها به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهدشد، گفت: ثبت نام در این دوره‌ها‌ از طریق مراجعه به صفحه ثبت نام دوره‌های اداره قرآن و حدیث در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة‌الزهرا(س) به نشانی http://qh.jz.ac.ir امکان‌پذیر است و طلابی که دوره مقدماتی را گذرانده‌اند جهت تکمیل دوره لازم است در دوره تکمیلی شرکت کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت هشت تا ۱۲ می‌توانند با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha