وداع با نخستین بانوی شهید مدافع سلامت فارس
کد خبر: 3935373
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

وداع با نخستین بانوی شهید مدافع سلامت فارس

مراسم وداع و تشییع پیكر نخستین بانوی شهید مدافع سلامت استان فارس با حضور مسئولان استان و جمعی از مدافعان سلامت در محل خدمت این شهید برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم وداع و تشییع پیكر مریم رحیمی، نخستین بانوی شهید مدافع سلامت استان فارس، امروز، 25 آبان‌ با حضور مسئولان استان و جمعی از مدافعان سلامت در بیمارستان شهید رجایی، محل خدمت این شهید برگزار شد.

عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا استان فارس در این مراسم گفت: باید در تمام آیین‌ها و برنامه‌ها یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت را زنده نگه داریم، زیرا امنیت و آرامش امروز ما نتیجه خون همین شهداست.

وی افزود: مدافعان سلامت استان در این روزها و شرایط سخت کرونا، برای تأمین سلامت مردم تلاش می‌کنند و از جان خود می‌گذرند تا مردم استان در سلامت کامل باشند، یاد و نام این شهدا در تاریخ جمهوری اسلامی جاویدان باقی خواهد ماند، زیرا آنان با آگاهی کامل از شرایط، با کووید۱۹ مقابله می‌کنند.

قاسم‌پور با تسلیت شهادت «مریم رحیمی» پرستار مدافع سلامت فارس اضافه کرد: شهید رحیمی با عشق به اهل بیت(ع) و عشق خدمت به مردم در بیمارستان حضور می‌یافته و با وجود شرایط خاصی که داشته به هموطنان و مردم استان خدمت کرد و سرانجام به درجه رفیع شهادت رسید. 

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا استان فارس ادامه داد: پزشکان و پرستاران از همه چیز خود می‌گذرند تا مردم استان در سلامت باشند؛ همه باید قدردان ایثارگری مدافعان سلامت باشیم که در مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند تا ما در امنیت و سلامت باشیم و بهترین راه قدردانی از آن‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و پرهیز از مسافرت است.

وی بیان کرد: در بیش از هشت ماه گذشته با اقداماتی که انجام شد در زمینه مقابله با کرونا رتبه‌های نخست کشور را کسب کرده‌ایم، اما در حال حاضر شرایط استان حساس‌تر شده است و باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر تلاش کنیم.

قاسم‌پور، تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها از اصناف و اماکن حساس استان، افزایش تعداد تست‌های روزانه، قرنطینه خانگی بیماران کووید۱۹ و مراقبت هوشمند از بیماران، اجرای محدودیت‌های هوشمند برای اصناف و مشاغل با هدف حفظ سلامت مردم و کمک به کادر درمان و تقویت درمان سرپایی در شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی درمانی را از مهم‌ترین راهبردهای ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس عنوان کرد.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا استان فارس تأکید کرد: همه باید برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به جامعه در زمینه بیماری کووید۱۹ فعالیت کنیم.

انتهای پیام
captcha