تكمیل ظرفیت‌ بیمارستان‌های فارس برای بیماران كرونا
کد خبر: 3935375
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

تكمیل ظرفیت‌ بیمارستان‌های فارس برای بیماران كرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه هم‌اكنون در اوج‌گیری بیماری كووید 19 قرار داریم،‌ از تكمیل ظرفیت بیمارستان‌های فارس از بیماران كرونا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 25 آبان‌ماه در مراسم وداع و تشییع پیكر شهیده مریم رحیمی، نخستین بانوی شهید مدافع سلامت استان فارس با تسلیت ضایعه دردناک فقدان این شهیده مدافع سلامت به جامعه سلامت استان فارس و خانواده آن پرستار شهید گفت: زبان از بیان این همه ایثارگری و فداکاری کادر درمانی، بهداشتی و پشتیبانی قاصر است، روزهای سختی را سپری می‌کنیم و جز «ایثار»، نام دیگری نمی‌توان بر اقدامات تلاشگران حوزه سلامت گذاشت.

وی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان بهداشتی و درمانی در قریب به ۹ ماه گذشته افزود: اکنون در اوج‌گیری بیماری کووید۱۹ قرار داریم و ظرفیت بیمارستان‌ها از بیماران کووید۱۹ تکمیل شده است. 

لطفی، تمام تلاش مجموعه سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی را خدمت‌رسانی به بیماران عنوان کرد و گفت: تخت‌های بسیاری از مجموعه بیمارستان‌های استان به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است؛ با توجه به افزایش بیماری کووید۱۹ حجم کار پزشکان و پرستاران بالاست و تعداد زیادی از کادر درمان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و متأسفانه حال تعدادی از آن‌ها نیز وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به مشارکت و همراهی مردم استان با مدافعان سلامت برای مقابله با ویروس کرونا از آنان خواست در این روزهای سخت، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کادر درمان کمک کنند تا با کاهش بار بیماری کووید۱۹ از خستگی پزشکان و پرستاران نیز کاسته شود.

لطفی همچنین صبر و استقامت خانواده پرستار شهیده «مریم رحیمی» در این مصیبت را درس بزرگی برای خود و مجموعه دانشگاه علوم پزشكی شیراز برشمرد و از تماس سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پدر این شهیده و تسلیت به خانواده رحیمی خبر داد. 

انتهای پیام
captcha