۸۰ درصد مؤسسات قرآنی زنجان غیر فعال هستند
کد خبر: 3935567
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

۸۰ درصد مؤسسات قرآنی زنجان غیر فعال هستند

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ درصد مؤسسات قرآنی این استان غیر فعال هستند، گفت: در شرایطی که دانشگاه‌ها و مدارس نیز در دسترسی به فضای مجازی مشکل دارند، مؤسسات و خانه‌های قرآن اولویت دست چندم تلقی می‌شوند.

محمدعلی عباسی، مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، به روند برگزاری ماهانه و مجازی جلسات اتحادیه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه اتحادیه، پیگیری نظرات و پیشنهاداتی است که از سوی مدیران مؤسسات دریافت می‌کنیم.

عباسی اظهار کرد: مؤسسات، علاقه‌مند به برگزاری کلاس‌های قرآن هستند، ولی استقبال کم است، به‌ ویژه دانش‌آموزان که خودشان درگیر آموزش مجازی مدارس هستند و در آن‌ بخش نیز با مشکلات دسترسی به اینترنت مواجه هستند، در نتیجه کلاس‌های قرآن را اولویت‌های بعدی قرار می‌دهند.

وی افزود: 60 مؤسسه و 60 خانه قرآن در استان به ثبت رسیده است و در حال حاضر، حدود 80 درصد فعال هستند.

عباسی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه برای حمایت از مؤسسات قرآنی اظهار کرد: اعطای این میزان تسهیلات اندک نمی‌تواند پاسخگو باشد، چون یک حمایت مقطعی است. مکان مؤسسات عمدتاً استیجاری است. پیش از شیوع کرونا، با برپایی کلاس‌های حضوری، هزینه‌هایشان را از شهریه تأمین می‌کردند، اما الان عمده مؤسسات، غیر فعال هستند. برای استفاده از مکان‌های وقفی و مساجد نیز می‌توان هماهنگ‌هایی صورت گیرد، ولی چون در شرایط حال حاضر امکان تجمع وجود ندارد، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری هم نیست.

انتهای پیام
captcha