تلاش‌های بیشتری برای جذب مخاطب كتابخوانی در فضای مجازی انجام شود
کد خبر: 3935645
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

تلاش‌های بیشتری برای جذب مخاطب كتابخوانی در فضای مجازی انجام شود

مدیركل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور بر ضرورت تولید محتوا برای تمامی گروه‌های سنی تأکید كرد و گفت: لازم است تلاش‌های بیشتری برای جذب مخاطب در فضای مجازی صورت گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمهدی صباغ، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز، 26 آبان‌ماه در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان فارس كه به‌صورت ویدئو كنفرانس برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین دانشگاه هر فرد، مجموعه کتاب‌های او است و داشتن کتاب را یک موهبت می‌دانم.

وی اضافه کرد: استان بزرگ فارس با ۳۶ شهرستان و ۱۱۰ شهر، ۱۹۵ کتابخانه نهادی و ۴۵ کتابخانه مشارکتی از استان‌های برتر ما در حوزه کتابخانه و کتابداری و برنامه‌های فرهنگی است.

صباغ با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های ترویجی در فضای مجازی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این تهدید به فرصت تبدیل شود و با پررنگ کردن فعالیت‌های کتابخانه‌ای در فضای مجازی، فضا و جو کتاب و کتابخوانی را در جامعه و محیط خانواده‌ها زنده نگه داریم.

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت تولید محتوا برای تمامی گروه‌های سنی تأکید كرد و گفت: لازم است تلاش‌های بیشتری برای جذب مخاطب در فضای مجازی صورت گیرد. تعامل سازنده با سایر سازمان‌ها بسیار گره‌گشا است تا نتیجه بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اهتمام لازم در استان فارس برای برگزاری جلسات انجمن‌های کتابخانه‌ها وجود دارد، گفت: برگزاری منظم جلسات انجمن‌ها، برگزیده شدن استاندار فارس عنوان استاندار برتر در کشور و دو انجمن شهرستانی فارس در جایگاه انجمن‌های برتر نشان از این است.

صباغ با تصریح اینکه تلاش ما این بوده که با سرعت بخشیدن به رفع مشکلات حوزه منابع استانی، شرایط بهتری برای کتابخانه‌های عمومی انجام شود، تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به کمبودها و مشکلات حوزه قانون‌گذاری این سازمان، در تلاش است که هم با پیگیری افزایش ردیف بودجه دولتی نهاد در ۱۴۰۰ و هم از طریق اصلاح قانون نهاد از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس، بهترین شرایط برای جامعه بزرگ فرهنگ کشور در نهاد کتابخانه‌های عمومی با  ۷۵۰۰ کارمند فراهم شود.

انتهای پیام
captcha