اثربخشی گسترش فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3936432
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

اثربخشی گسترش فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ترویج، توسعه و گسترش فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر و اثر بخشی فراوانی دارد.

اثربخشی گسترش فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان با حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی در این دیدار بر اثربخشی ترویج و توسعه فرهنگ وقف در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: سنت حسنه وقف ظرفیت جاری و ارزشمندی است كه از دیرباز در زمینه‌های مختلف گشایش‌گر و حمایت‌گر بوده است و در شرایط كنونی جامعه نیز بهره‌گیری هدفمند و هوشمندانه از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر و اثربخشی فراوانی دارد.

وی افزود: آثار و بركات موقوفات به خصوص در مسائل فرهنگی و گسترش آموزه‌های قرآنی باید بیشتر مشهود شود و می‌توان از این ظرفیت ارزشمند حسنه در راستای موضوعات اجتماعی و مهار و كنترل آسیب‌هایی همچون طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، زنان خودسرپرست و ... بهره برد كه این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و تشریح آن برای واقفان است.

مرادی خاطر نشان کرد: یكی از شاخص‌هایی كه می‌تواند در مقوله پیشگیری از وقوع جرائم مؤثر واقع شود، اشاعه فرهنگ وقف است چرا كه با نهادینه شدن این سنت حسنه بخش عمده‌ای از سرمایه افراد توانمند بین فقرا توزیع می‌شود و ضمن كاهش فاصله طبقاتی در جامعه، كاهش جرایم مختلف را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص پرونده‌های موقوفات، باید رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها تسریع شود و در نظر داریم که شعب ویژه رسیدگی به موقوفات راه‌اندازی کنیم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از دادگستری استان در جهت اهتمام ویژه به رسیدگی پرونده‌های موقوفات قدردانی کرد و بر همکاری و تعامل اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان و دستگاه قضایی خوزستان تأکید کرد.

وی در این دیدار خواستار تشکیل و راه‌اندازی شعب ویژه شورای حل اختلاف جهت حل و فصل دعاوی موقافات با صلح و سازش شد.

انتهای پیام
captcha