سلامت؛ اولویت امروز جامعه / لزوم تقویت نهضت تعاون و احسان
کد خبر: 3937663
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

سلامت؛ اولویت امروز جامعه / لزوم تقویت نهضت تعاون و احسان

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه سلامت اولویت امروز جامعه است گفت: در کنار همه اقدامات و جریاناتی که در راستای مقابله با کرونا صورت می‌گیرد، نهضت «تعاون و احسان» و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز باید تقویت شود.

سلامت؛ اولویت امروز جامعه / لزوم تقویت نهضت تعاون و احسانبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد 7 آذرماه در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد اظهار کرد: یکی از اصول مهم و اساسی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به‌کارگیری و فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های کشور است و فقط نمی‌توان با تکیه بر توانمندی‌های دولت در این زمینه موثر واقع شد و برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه باید موضوع مردمی‌سازی مورد توجه باشد زیرا برای مقابله با ویروس کرونا به حضور پررنگ داوطلبان بسیجی و جهادی در صحنه و خود مردم برای اینکه این زنجیره را قطع کنند، نیاز داریم.

وی ادامه داد: اولویت امروز جامعه ما سلامت است؛ گرچه اقتصاد، امنیت و ... هم باید محور کار باشد اما با توجه به شرایطی که وجود دارد اولویت سلامت را باید بیشتر از سایر امور مورد توجه قرار دهیم. اقتصاد، امنیت، پیشرفت و حتی فرهنگ تماما مرتب بر سلامت هستند و اگر اعمال سختگیرانه‌ای بر مردم و امور جاری در اجتماع در رابطه با ضوابط اجتماعی و مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد، این اقدامات باید همراه با اقناع افکار عمومی باشد و افکار عمومی را با این جریان و تصمیم‌گیران در این عرصه همراه سازد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اگر اقناع عمومی صورت نگیرد این حرکت‌های سخت‌گیرانه جواب نخواهد داد و مشکل‌آفرین می‌شود. از دیگر کارهایی که باید صورت گیرد، آموزش‌های عمومی است، آموزش‌های عمومی نیز باید به صورت چهره به چهره، رسانه‌ای و بسیجی در محلات صورت گیرد.

وی ادامه داد: کادر درمان و بهداشت نیز با تمام توان گام برداشته و مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های پیش‌رو از مدافعان سلامت حمایت کنند و این زمینه حمایتی مردمی نیز لازم به تقویت است و باید بیشترین همکاری‌ها در امور بهداشتی و درمانی صورت گیرد از باب اینکه مدافعان سلامت در خط مقدم هستند و تا به حال هم مردم ما تا آنجا که توجیه شدند، همراهی داشتند و حمایت کردند. 

مدرسی افزود: در کنار این جریانات نهضت تعاون، احسان و فرهنگ‌سازی در این زمینه تقویت شود و از بسیج، سپاه، نهاد کمیته امداد که به عنوان نهادهای حاکمیتی در زمینه فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی مناسب حمایت‌های مردمی اقدامات مناسب و ارزشمندی را شکل داده‌اند، تشکر می‌کنیم و شکرگذار حضرت حق هستیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: از مردم خوب نیز مخصوصا اصناف، بازاریان، متمکنین که انصافا در هر عرصه‌ای آنچه را که در توان داشتند، بی‌دریغ در اختیار مردم قرار دادند، تشکر می‌کنیم و اجر این اقدامات خداپسندانه در درگاه الهی محفوظ است. در راس همه امور نیز باید استغفار و دعا مورد توجه قرار گیرد و این نگاه معنوی ارزشمند در تمام بخش‌های جامعه فرهنگ‌سازی و به شکل اقدامی عمومی جریان یابد تا همگان از برکات استغفار و توسل به درگاه الهی به ویژه برای تقویت روحیه معنوی و عنایت ویژه پروردگار در غلبه بر کرونا در کنار رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مساجد کانون عملیات‌ها در برنامه‌های مختلف مقابله با کرونا تلقی شود و محیط عملیات‌ها نیز محله‌ور باشد و به نظر می‌رسد تست‌های تشخیص کرونا نیز باید گسترده‌تر صورت گیرد و برای تست‌های مثبت نیز قرنطینه خانگی به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر نیز از طریق محله‌محور و پایگاه‌های بسیج با محوریت مساجد اگر خانواده‌هایی به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا نیازمند حمایت معیشتی هستند در اولویت کمک‌رسانی و حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha