محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور به شهادت رسید
کد خبر: 3937673
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور به شهادت رسید

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان هسته‌ای کشور عصر جمعه مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش ایکنا، بنابر اخبار منتشره، محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشور، عصر امروز، جمعه 7 آذرماه، در آبسرد دماوند به واسطه انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت و طبق اطلاعیه وزارت دفاع، تلاش های تیم پزشکی برای احیای او موفق نبوده و این دانشمند هسته ای کشور به شهادت رسیده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ «بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها، آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

شاهدان از شنیدن صدای انفجار و رگبار در بلوار مصطفی خمینی آبسرد دماوند خبر داده اند.

فخری زاده تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور او یک بار در سال‌های گذشته شکست خورده بود.

ترور دانشمند هسته‌ای کشور

نام فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده‌است، دیده می‌شود.

آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است. بر طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانی که با فخری‌زاده گفت و گوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهارنظر کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اکبر رنجبرگلوردی.نکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۸:۵۲
0
1
سلام. شهادت دانشمند هسته ای آقای فخری زاده را
به رهبر عزیزم و ملت شریف ایران تبریک عرض
می نمایم. دشمن بداند با ترور و رعب وحشت در ایران
اسلامی هیچ غلطی نمی تواند بکند.و ما ملت ایران
پشتیبان ولایت فقیه و حافظ خون شهیدان هستیم.
التماس دعا. علی اکبر رنجبر.نکا مازندران. دبیر.
captcha