ترور دانشمندان تلاشی است برای مهار قدرت ایران در توسعه و پیشرفت علمی
کد خبر: 3937716
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی:

ترور دانشمندان تلاشی است برای مهار قدرت ایران در توسعه و پیشرفت علمی

شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، اعلام کرد: سلسله کشتارهای هدفمند از سوی اسرائیل کاملاً مستند است؛ ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تلاشی است برای مهار قدرت ایران در توسعه و پیشرفت علمی.

به گزارش ایکنا از مالزی، شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی با صدور بیانیه‌ای شهادت دانشمند هسته‌ای ایران، محسن فخری‌زاده، را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«ما این ضایعه را به خانواده وی و ملت ایران تسلیت می‌گوییم. این ترور خللی در تقویت عزم ملت ایران برای مقاومت در برابر تروریسم دولتی خصوصاً اسرائیل که از سوی ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، ایجاد نخواهد کرد.

ترور روز جمعه(7 آذرماه) دومین ترور هدفمند یک مقام ارشد ایرانی پس از ترور ژنرال قاسم سلیمانی، رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای، تحریک‌کننده جنگ بوده و پیامدهای جدی خواهد داشت. بدیهی است که هدف قرار دادن افراد مهم در ایران، به منظور وحشت‌افکنی از طرف افرادی است که می‌خواهند حداکثر فشار را به ایران وارد کنند. حملات تروریستی هدفمند که از سوی دشمنان ایران صورت گرفته است، به عنوان یک استراتژی برای هدف قرار دادن رهبران ایران مکرراً اتفاق افتاده است.

شهید فخری‌زاده یکی از چهره‌های مهم در ایران برای توسعه و پیشرفت و به منصه ظهور رساندن ظرفیت‌های علمی ایرانیان بوده است. نقش اسرائیل در ترور محسن فخری‌زاده به شدت آشکار است. این ترور پس از تهدید ترامپ برای حمله احتمالی به ایران صورت گرفته است. شکی در دخالت اسرائیل در این ترور نیست. سلسله کشتارهای هدفمند از سوی اسرائیل کاملاً مستند است؛ ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تلاشی است برای مهار قدرت ایران در توسعه و پیشرفت علمی. جامعه جهانی نمی‌تواند این عمل بزدلانه را فقط یک موضوع ایرانی بداند. ما بر این باوریم که وقتی منافع قدرت‌های سلطه‌طلب به چالش کشیده شود هر ملتی در معرض کشتارهای هدفمند قرار خواهد گرفت.

اقدام ناامیدانه اسرائیل برای ایجاد جنگ، غیرمنتظره نیست. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که سکوت نکنند. آنها باید برای محکوم کردن این عمل تروریسم دولتی بیرون بیایند. سرویس‌های مخفی اسرائیل برای از بین بردن افراد مورد هدف، جوخه‌های ترور تشکیل داده‌اند.

تشدید فشارها بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار در دستور کار آنان قرار گرفته است. جلوگیری از پیشرفت علمی ایران برای دفاع از خود کاری بیهوده است و ره به جایی نخواهد برد. این ترور پس از آن صورت می‌گیرد که ترامپ با جدیت در فکر حمله نظامی به ایران بوده است. اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران سلاح ترامپ برای فلج کردن ایران بوده است.

ما در کنار ملت ایران ایستاده‌ایم و همبستگی خود را با ایشان برای ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های صهیونیستی اعلام می‌نماییم. هدف قرار دادن نهادها و اشخاص ایرانی جنایتی تروریستی است که باید به شدت به آن واکنش نشان داد.

محد عزمی عبدالحمید
رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی (ماپیم)»

انتهای پیام
captcha