بانک تلاوت رادیو قرآن، بانک جامع تلاوت جهان اسلام می‌شود
کد خبر: 3937775
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
ایزدی:

بانک تلاوت رادیو قرآن، بانک جامع تلاوت جهان اسلام می‌شود

مدیر رادیو قرآن گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته است، بانک تلاوت رادیو قرآن به بانک تلاوت جهان اسلام تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: بانک تلاوت در سال ۱۳۸۸ در بخش شبکه قرآن سیما با ظرفیت حدود ۱۱ هزار تلاوت و با برنامه‌نویسی مهندس مرتضی فلاح، راه‌اندازی شد و برای برنامه‌سازی در پخش این شبکه مورد استفاده قرار گرفت. از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ با زحمات جمعی از مدیران و کارشناسان خبره رادیو قرآن در این شبکه راه‌اندازی شد و سال به سال محتوا و قابلیت‌های آن ارتقا یافت.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا افزود: ضرورت‌های بسیاری موجب شد که برنامه‌نویسی این بانک به منظور قابل دسترس شدن از فضای اینترنت دوباره انجام شود که این مهم در شش‌ماهه ابتدای سال جاری محقق شد. هدف اول از این اقدام برقراری امکان دسترسی اطلاعات تلاوت‌ها برای مجموعه‌داران تلاوت چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور است، بدیهی است با دسترسی‌های محدودی که به این افراد داده می‌شود، فهرست تلاوت‌های موجود از یک قاری قابل مشاهده است و تلاوت‌های بیشتر نزد این افراد به صورت شفاف قابل احصا خریداری، کارشناسی و ورود به بانک تلاوت می‌شود.

ایزدی بیان کرد: همچنین با این ظرفیت ایجاد شده و البته با رایزنی‌هایی که با مجموعه‌داران در کشور مصر در حال انجام است، امکان ذخیره تلاوت انبوه و جدید قاریان برجسته در این بانک فراهم شد که ان‌شاالله به عنوان بانک جامع تلاوت جهان اسلام، قابلیت ثبت حقوقی خواهد داشت و در عین حال با افزایش چشمگیر ذخیره‌های ارزشمند و بی‌نظیر آن قابلیت‌های آن چندین برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف دوم از این اقدام برقراری امکان بهره‌مندی برنامه‌سازان شبکه از این بانک در خارج از سازمان صداوسیما است؛ این مهم در روزهای اخیر و شرایط حاصل از انتشار ویروس کرونا که کارمندان به دورکاری تشویق شده‌اند، کاربرد بیشتری دارد و برنامه‌سازی در رادیو قرآن را سهل‌تر خواهد کرد.

مدیر رادیو قرآن افزود: هدف مهم دیگر امکان کارشناسی و رتبه‌بندی تلاوت‌های قاریان کشورمان از منازل خودشان است. قاریان محترم کشور همواره تمایل دارند که بهترین تلاوت‌هایشان از شبکه‌های رادیویی پخش شود؛ برای تحقق این خواسته با دسترسی خاصی که به آنها داده می‌شود، تلاوت‌هایشان را با نظر خودشان در اولویت‌های ۱ و ۲ برای پخش از رادیو قرآن مشخص کرده و همچنین تلاوت‌های جدید خود را برای اضافه شدن در این بانک در اختیار شبکه قرار خواهند داد.

ایزدی در پایان تأکید کرد: تمهیدات لازم برای حفظ منابع ارزشمند این بانک با ملاحظات ایمنی و صیانتی انجام شده و در واقع برنامه‌نویسی این بانک با مشارکت افرادی با برجستگی در چنین ملاحظاتی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha