بازسازی قديمی‌ترين عبادتگاه يهوديان در بيروت
کد خبر: 3937819
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

بازسازی قديمی‌ترين عبادتگاه يهوديان در بيروت

قدیمی‌ترین عبادتگاه یهودیان در بیروت، که چندی پیش بر اثر انفجار بندر این شهر آسیب دیده‌ بود، بازسازی شد.

 به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، در پی انفجار بندر بيروت و آسيب ديدن بسياری از مراكز فرهنگی و تاريخی مركز اين شهر، وزارت فرهنگ لبنان با برگزاری كنفرانس‌ها و نشست‌های متعددی خواستار جذب كمک‌های خارجی برای بازسازی اماكن تاريخی و فرهنگی آسيب ديده از انفجار شد و در نهايت، حمايت مالی تنها شامل ساختمان‌هايی شد كه در حال فروريختن هستند و با توجه به محدودبودن منابع مالی و كمک‌های ارسال شده، این کمک‌ها شامل بازسازی و باز پيرايی ديگر ساختمان‌های آسيب ديده نخواهد شد.

در حال حاضر نيز ساختمان‌های آسيب ديده، تنها از آثار انفجار پاكسازی شده‌اند و هنوز هيچ اقدام جدی به منظور بازسازی اين مراكز انجام نشده است؛ اما بنا به تصميم اتخاذ شده از سوی وزارت فرهنگ، ساختمان «مگين ابراهام» كه قديمی‌ترين و تنها عبادتگاه يهوديان در مركز شهر بيروت بوده و بر اثر انفجار اخير بندر بيروت آسيب ديده بود، به سرعت و در مدت كوتاهی بازسازی شده و درب‌هايش به روی بازديدكنندگان گشوده شد. در حالی كه ساختمان‌های مشابه ديگر همچنان در انتظار ترميم و بازسازی هستند.

بازسازی اين مركز يهودی زير نظر سفير آمريكا در بيروت صورت گرفته و خانم «دورثی شيا» به صورت مستقيم پيگير بازسازی آن بوده است.

انتهای پیام
captcha