انجمن ضد اسلام‌هراسی در فرانسه منحل شد
کد خبر: 3937841
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

انجمن ضد اسلام‌هراسی در فرانسه منحل شد

یک انجمن اسلامی در فرانسه به دنبال تصمیم دولت فرانسه برای انحلال این انجمن، ضمن رد اتهام‌های بی‌اساس علیه این انجمن اعلام کرد که خود را منحل و فعالیتش را به خارج از کشور منتقل کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، یک انجمن مسلمان فعال در مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه روز جمعه، 7 آذر اعلام کرد که پس از آنکه از قصد دولت برای انحلال این انجمن مطلع شده، تصمیم خود را برای انحلال انجمن و انتقال فعالیت‌های آن به خارج از کشور گرفته است، ضمن اینکه «اتهامات دروغ» علیه خود را رد کرد.

«ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه به مسئولین انجمن ضد اسلام‌هراسی در فرانسه اطلاع داده که قرار است این انجمن را منحل کنند. این انجمن ماه گذشته به دنبال کشته شدن یک معلم تاریخ در فرانسه، از سوی دولت متهم شده که از جمله دفاتر اسلامی است که علیه فرانسه فعالیت می‌کنند.

انجمن مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه هفته اخیر در شبکه‌های اجتماعی چندین بار اعلام کرد که به اتهام‌های مختلفی که به آن وارد شده، پاسخ داده است و ثابت کرد که این اتهامات مبتنی بر عناصر بی‌اساس، مغرضانه و دروغین است.

این انجمن افزود: «این بدترین اتهامی است که به ما وارد می‌شود، زیرا ما در حال اجرای قانون و مطالبه اجرای قانون هستیم و در عین حال ما را به قانون‌شکنی متهم می‌کنند.»

این انجمن گفت: «دارایی‌های انجمن ما به انجمن‌های شریک منتقل شد که مشعل مبارزه با اسلام‌هراسی را در سطح اروپا حمل خواهند کرد.»

فرانسوا بورگا، نویسنده فرانسوی در مورد تصمیم این دولت فرانسه گفت که منحل شدن جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در اوج خط مشی غیرلیبرال و ضددموکراتیک امانوئل مکرون است.

این نویسنده با انتشار مقاله‌ای در میدل ایست آی گفت: اسلام‌هراسی دولت فرانسه بزرگترین خطر برای این کشور است. زیاده‌روی در واکنش به جنایت ترور معلم تاریخ خود، دقیقا همان چیزی است که تروریست‌ها می‌خواهند.

وی تأکید کرد: زبان اسلام‌هراسی بین مسلمان و تروریست تمایزی قائل نمی‌شود و از وجود سوءظن، نادانی و ترس نسبت به مسلمانان سوءاستفاده می‌کند.

انتهای پیام
captcha