تأکید بر حفظ و تثبیت در مؤسسه بینات
کد خبر: 3937977
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

تأکید بر حفظ و تثبیت در مؤسسه بینات

مدیر عامل موسسه تخصصی حفظ قرآن کریم بینات درباره شیوه آموزشی در این موسسه تخصصی گفت: سعی ما بر این است که حفظ و تثبیت را با هم داشته باشیم زیرا یکی از آسیب‌هایی که حفاظ به آن دچار می‌شوند این است که به دلیل آنکه حفظ‌شان اصولی نبوده بنابراین بعد از مدت‌ها محفوظاتشان متزلزل می‌شود.

موسسه حفظ قرآن بینات

حجت‌الاسلام ابراهیم ساعدی، مدیر عامل موسسه تخصصی حفظ قرآن کریم بینات در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، خودمان را مخاطب این دستور ایشان دانستیم و این حرکت را آغاز کردیم. هدف ما برای آموزش حفظ قرآن کریم در این موسسه عموم جامعه است و برای همه سطوح برنامه آموزشی را در نظر داریم.

وی گفت: ما فعالیت خودمان در زمینه حفظ قرآن کریم را با واحد قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان خوزستان آغاز کردیم و توانستیم دوره شبانه‌روزی را به مدت 50 روز در بین طلاب برگزار کنیم که طی آن 40 طلبه، چهار جزء قرآن کریم را حفظ کردند.

ساعدی بیان کرد: در حوزه علمیه برنامه‌های قرآنی به شکل تخصصی و ویژه دنبال نمی‌شود. تعدادی آزمون و دوره‌های سالانه برگزار می‌شود اما اینکه برای آموزش و تربیت حفاظ برنامه از قبل بوده باشد چنین نیست اما از آنجایی که همه موسسان این مرکز تخصصی حفظ قرآن حوزوی هستند عملکرد آن می‌تواند به طور مستقیم در حوزه تاثیرگذار باشد. 

مدیر عامل موسسه تخصصی حفظ قرآن کریم بینات اظهار کرد: طرح مدرسه قرآنی طرح خوبی است که در حوزه علمیه استان خوزستان آغاز شده است؛ به این ترتیب که یکی از دروس طلاب سال اولی، حفظ قرآن است و در آن علاوه بر حفظ قرآن کریم در زمینه امور علمی همچون ترجمه و مفاهیم و منبر قرآنی هم آموزش می‌بینند. 

وی با اشاره به فعالیت‌های این موسسه گفت: مرکز تخصصی بینات دوره‌های آموزشی خود را بر اساس سطح‌ و سن شرکت‌کنندگان تقسیم‌بندی کرده است؛ تقسیم‌بندی موسسه شامل طلاب، دانشجویان و بزرگسالان، جوانان و نوجوانان است. همه گروه‌های قرآن‌آموز به غیر از نوجوانان آموزش را از جزء ۳۰ شروع می‌کنند اما گروه نوجوانان با حفظ ۱۲ سوره آخر جزء سی آموزش خود را آغاز می‌کنند.

ساعدی افزود: همچنین یک گروه مجازی آموزشی هم برای شرکت‌کنندگان خارج از اهواز و خارج از استان خوزستان داریم. کلاس‌های ما به صورت سه روز در هفته برگزار می‌شود به این ترتیب که یک جلسه با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری تشکیل می‌شود و دو جلسه دیگر مجازی خواهد بود. چراکه به تجربه بر ما ثابت شده برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم به شکل مجازی نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت چون فضای حضوری انگیزه و رقابت را در افراد ایجاد می‌کند. 

وی درباره شیوه آموزشی در موسسه تخصصی حفظ قرآن بیانات گفت: شیوه‌ای را که ما برای آموزش در نظر داریم در حال حاضر مورد اجماع و محبوبیت عمومی است. درسنامه حفظ قرآن کتابی معتبر و جامع است که ما از آن استفاده می‌کنیم. سعی ما بر این است که حفظ و تثبیت را با هم داشته باشیم؛ یکی از آسیب‌هایی که حفاظ به آن دچار می‌شوند این است که به دلیل آنکه حفظ‌شان اصولی نبوده بنابراین بعد از مدت‌ها محفوظاتشان متزلزل می‌شود اما در شیوه‌های آموزشی این موسسه بر روی تثبیت همراه با مرور و حفظ متمرکز شده‌ایم. در هفته گذشته هم کارگاهی را با عنوان «آموزش روش حفظ قرآن» برگزار کردیم که نتایج خوبی به همراه داشت.

مدیر عامل موسسه تخصصی حفظ قرآن کریم بینات گفت: درخواست‌ها و مراجعات از سوی خانم‌ها برای شرکت در دوره‌های موسسه بسیار زیاد است اما چون هسته اولیه موسسه همه آقا هستند و ما کار را تازه شروع کرده‌ایم در حوزه بانوان برنامه‌ریزی انجام نشده اما حتماً در چشم‌انداز آینده ما تشکیل دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم برای بانوان هم وجود دارد.

انتهای پیام
captcha