نماینده ولی فقیه در خوزستان درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت
کد خبر: 3945144
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

نماینده ولی فقیه در خوزستان درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی محکم کتابه الکریم: يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ.

با نهایت تأسف و تأثر و با قلبی مملو از درد و اندوه خبر ارتحال عالم ربانی و حکیم صمدانی، فیلسوف کم نظیر و مفسر عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله مصباح یزدی را دریافت کردیم. قلم و بیان از توصیف ثُلمه‌ای که بر جهان اسلام و بر حوزه‌های علمیه وارد شده قاصر است و از خداوند تمنا می‌کنم این مصیبت را بر ما آسان بگرداند.

مصباحِ حوزه‌های علمیه، پاسدار سنگرهای ایدئولوژیک و نگهبان اندیشه دینی و معرفت وحیانی بود. بدون تردید نقش ایشان در هدم اساس سکولاریزه کردن جامعه توسط جریان غرب‌گرا، بی‌بدیل و انکار نا‌پذیر است. جریان علمی فلسفه قم را وارد تعامل و گفتگوی فعال با مراکز علمی شرق و غرب نمود و شاگردانی بس ممتاز در حوزه‌های مختلف علمی تربیت نمود و آثار عمیق و حکیمانه از خود به جای گذاشت.

به جوانان و دانشگاهیان و حوزویان توصیه می‌کنم آثار علمی و معرفتی ایشان را به مطالعه و مباحثه گذاشته تا از سفره اندیشه آن عزیز متنعم شوند.

اینجانب این ضایعه اسف‌بار را به رهبر عظیم الشأن انقلاب، حوزه‌های علمیه و خانواده محترم و مکرم ایشان خصوصا آقازاده‌های عالم و فاضلشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان طلب اجر عظیم و صبر جزیل می‌نمایم.

سید محمدنبی موسوی فرد
۱۳۹۹/۱۰/۱۳»

انتهای پیام
captcha