جاسم موسوی؛ نماینده خوزستان در جشنواره فجر تلاوت
کد خبر: 3948036
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

جاسم موسوی؛ نماینده خوزستان در جشنواره فجر تلاوت

سیدجاسم موسوی، قاری خوزستانی نماینده استان در جشنواره فجر تلاوت برای تعیین قاری برگزیده از دید مردم در سال 99 است.

جاسم موسوی؛ نماینده خوزستان در جشنواره فجر تلاوت

سید جاسم موسوی، قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه تلاوت‌های مجلسی شش نفر به عنوان نفر اول در انتخاب برترین قاری از نگاه مردم در سال 99 برگزیده شدند.

وی گفت: در سال گذشته نفرات برتر در تعداد مشخصی گروه‌بندی می‌شدند و هر گروه جشنواره جداگانه داشت که نفر اول هر گروه به عنوان برگزیده معرفی می‌شد که سال گذشته من در گروهی که به میزبانی اسلام‌شهر برگزار شد، رتبه اول را به دست آوردم اما امسال گروه‌ها در یکدیگر ادغام شده‌اند و شش نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی در یک گروه در قالب مسابقه‌ «فجر تلاوت» با یکدیگر رقابت می‌کنند تا عنوان برترین قاری سال 99 از دیدگاه مردم مشخص شود.

موسوی گفت: این مرحله به صورت حضوری در بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و تلاوت‌ها به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی داخلی و خارج پخش می‌شود و در همان زمان قرائت شرکت‌کنندگان یک کد رأی‌دهی اعلام خواهد شد تا مردم به قاری منتخب خود رأی بدهند.

این قاری قرآن کریم درباره رقبای خود گفت: سعید عبدی سال گذشته در جشنواره فجر تلاوت اول شد. حسین شالچی چندین دوره متوالی نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی و فجر تلاوت بوده است. امین عبدی از قاریان شرکت‌کننده در مسابقات اوقاف کرمانشاه است. آقای عقیلی هم دیگر قاری خوش‌خوان حاضر در رقابت‌ها است. سید محمد طاهایی هم دیگر قاری خوب در این رقابت‌ها است. 

وی گفت: فارغ از اینکه مسابقه داشته باشم یا نداشته باشم، روزانه پنج تا شش ساعت تمرین می‌کنم. در حال حاضر هم خود را برای این مسابقه تمرین و آماده می‌کنم. 

انتهای پیام
captcha