تكریم بانوان شهید و جانباز فارس در «لشكر فرشتگان تاریخ‌ساز»
کد خبر: 3954708
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

تكریم بانوان شهید و جانباز فارس در «لشكر فرشتگان تاریخ‌ساز»

یادواره «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» به‌منظور گرامیداشت شهدا، جانبازان و آزادگان زن استان فارس از سری برنامه‌های كنگره ملی 17 هزار بانوی شهید و جانباز كشورمان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یادواره «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» به‌منظور گرامیداشت شهدا، جانبازان و آزادگان زن استان فارس از سری برنامه‌های كنگره ملی 17 هزار بانوی شهید و جانباز كشورمان امروز، 29 بهمن‌ماه به‌همت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و با همكاری امور بانوان و خانواده استانداری این استان در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

سیده‌معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در این مراسم با یادآوری اینكه بیش از 5 ماه برگزاری اجرای این یادواره برنامه‌ریزی شده است، گفت: سازمان‌های متعددی در اجرای این برنامه همكاری داشتند و بحمد الهی هر زمان نام خانواده شهدا به میان می‌آید هیچ مدیر و مسئول و سازمانی به آن عنادی ندارد و برای این یادواره از هر سازمان و نهادی كه كمك خواستیم ما را یاری دادند.

وی با بیان اینكه در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی از سوی استانداری فارس برای خانواده‌های شهدا انجام شده است و جلساتی در این رابطه با همسران شهدا و جانبازان برگزار كرده‌ایم، گفت: خانواده‌ها شهدا نیازها و درخواست‌هایی دارند كه باید توجه شوند.

دستغیب با تصریح اینكه طی این سال‌ها بیش از صدها فعالیت برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، علمی و رفاهی انجام شده است، مهم‌ترین این اقدامات را راه‌اندازی انجمن همسران شهدا دانست و گفت: همچنین انجمن حامیان خورشید نیز در طول سال برنامه‌های خوبی برای این خانواده‌ها اجرا می‌كند.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار كرد: طی این مدت با حضور استاندار دیدارهایی با خانواده‌های شهدا انجام شده و تمام قبور شهدای زن در سراسر استان گلباران شده است.

وی با تأكید بر اینكه این راهی كه آغاز كرده‌ایم را تا جایی كه امكان دارد، ادامه خواهیم داد، گفت: علاوه بر این‌ها مستندسازی از خانواده‌های شهدا را ادامه می‌دهیم.

دستغیب بیان كرد: همچنین پژوهش بزرگی از سوی استانداری فارس با عنوان «سلامت روان همسران شهدا، جانبازان و خانواده‌های شهدا» انجام شده است و پس از مشخص شدن نتایج پژوهش دوره‌های آموزشی را بر اساس نیازسنجی كه انجام می‌شود، اجرا خواهیم كرد.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تأكید بر اینكه بهترین الگوهایی كه می‌توانیم به خانواده‌ها معرفی كنیم همین خانواده‌های شهدا هستند كه سراسر مهر، محبت و مسئولیت‌پذیری هستند، گفت: امروز در این برنامه از تعدادی بانوی جانباز ورزشكان استان كه حائز رتبه‌های برگزیده ملی شده‌اند، تجلیل خواهیم كرد اما به یاری خدا تلاش می‌كنیم تا از تمام نخبگان خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان تجلیل به عمل آوریم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از 17 نفر از بانوان جانباز ورزشکار که در عرصه‌های مختلف ورزشی حائز رتبه‌های برگزیده شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha