فراخوان اولین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران منتشر شد
کد خبر: 3955766
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

فراخوان اولین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران منتشر شد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از انتشار فراخوان انتخاب روستای قرآنی ایران خبر داد.

فراخوان اولین دوره انتخاب روستای قران قرآنی ایران منتشر شدحسین لازم‌سعیدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از انتشار فراخوان انتخاب روستای قران قرآنی ایران خبر داد و گفت: خوزستان جزء استان‌هایی است که تعداد روستاهای آن بالاست و این فراخوان فرصت خوبی برای استان محسوب می‌شود.

وی درباره شاخص‌های انتخاب روستای قرآنی گفت: بخشی از این شاخص‌ها عمومی است. این شاخص‌ها شامل شهدا و ایثارگران روستا‏، علما و نخبگان فرهنگی و دینی، مساجد و حسینیه فعال، کتابخانه فعال و آثار علمی منتشر شده توسط اهالی روستا است.

سعیدی ادامه داد: شاخص‌های تخصصی سه دسته و شامل شاخص آموزشی و پژوهشی، شاخص تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی هستند. در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه خانگی و هیئت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‏، قرآن‌آموز(دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد نظر است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی(شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی، رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستا(سبک زندگی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری) و برنامه‌های قرآنی روستا در سال 1400(مصوب شورای اسلامی روستا) بررسی می‌شود.

وی گفت: شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا(سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی، بزهکاری و ...)، برنامه‌های قرآنی روستا در سال 1400 و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط است. در تمامی این موارد امتیاز شاخص‌ها به نسبت جمعیت روستا محاسبه خواهد شد. 

سعیدی اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در این فراخوان از 1 تا 25 اسفندماه است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://ayat.farhang.gov.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha