مسلمانان «روز جهانی قرآن» را معرفی کنند
کد خبر: 3956660
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

مسلمانان «روز جهانی قرآن» را معرفی کنند

مهدی دغاغله با بیان اینکه نامیدن 27 رجب به روز جهانی قرآن، کاری ارزشمند است، تأکید کرد: این کار بزرگ از سوی عتبه امام حسین(ع) پیشنهاد شده و خوب است که همه مسلمان‌ها در همه نقاط دنیا این روز را جدی بگیرند و برای آن ارزش قائل شوند.

مسلمانان «روز جهانی قرآن» را معرفی کنند

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با تأکید بر اهتمام مسلمانان در معرفی 27 رجب به عنوان «روز جهانی قرآن کریم»، گفت: 27 رجب از سوی عتبه امام حسین(ع) به عنوان روز جهانی قرآن کریم نامگذاری و اعلام شده است. این نامگذاری کاری بسیار ارزشمند است و امسال، سال دوم این فرآیند است که یک روز به قرآن اختصاص داده شد.

وی اظهار کرد: هر چند که تمام روزهای ما باید همراه با قرآن باشد و ماه مبارک رمضان هم ماه قرآن معرفی شده است، اما خوب است که یک روز به نام «قرآن» نامیده و مشخص شود. هر مسلمانی باید به این مناسبت باشکوه توجه کند و در این روز کارهای قرآنی مضاعف انجام دهد.

دغاغله خاطرنشان کرد: همانطور که مسابقات بین‌المللی قرآنی کشورمان در 27 رجب برگزار می‌‍‌شود‏،‏ این روز، مناسبت خوبی است که به عنوان روز جهانی قرآن نامیده شود.

این پیشکسوت قرآنی تأکید کرد: لازم است که همه مسلمانان، فارغ از شیعه و اهل سنت، برای معرفی این روز کار کنند. امام علی(ع) می‌فرماید: «اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ»:‌ شما را به قرآن سفارش می‌کنم، کسی در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرد. این کار بزرگ از سوی عتبه امام حسین(ع) پیشنهاد شده است و خوب است که تقویت شود. لازم است که همه دست به دست هم دهیم و 27 رجب را به عنوان روز جهانی قرآن معرفی کنیم. همه مسلمان‌ها در همه نقاط دنیا این روز را جدی بگیرند و برای آن ارزش قائل شوند.

انتهای پیام
captcha