آغاز تزریق ۶۹۶ دوز واکسن به جانبازان و والدین شهدای خوزستانی
کد خبر: 3956819
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

آغاز تزریق ۶۹۶ دوز واکسن به جانبازان و والدین شهدای خوزستانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به اختصاص ۶۹۶ دوز واکسن کووید ۱۹ به جانبازان خوزستانی، گفت: واکسیناسیون از روز گذشته ۹ اسفندماه آغاز شده و جانبازان نخاعی در اولویت دریافت واکسن هستند.

آغاز تزریق ۶۹۶ دوز واکسن به جانبازان و والدین شهدای خوزستانی

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان درباره نحوه توزیع واکسن کووید ۱۹ بین جانبازان اظهار کرد: در پیگیری‌های انجام شده توسط بنیاد شهید کشور و حوزه معاونت بهداشت و درمان بنیاد، ایثارگرانی که کاندیدای تزریق واکسن کووید ۱۹ در مرحله اول بودند، شناسایی شدند.   

وی با اشاره به اولویت بندی در تزریق واکسن به جانبازان، بیان کرد: جانبازان نخاعی در اولویت دریافت واکسن هستند و پس از آن جانبازان شیمیایی شدید، جانبازان نابینا، جانبازان چند عضو قطع و والدین دو شهید به بالاتر در این مرحله واکسن دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فهرست اسامی این افراد از سطح کشور جمع‌آوری شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به وزارت بهداشت اعلام کرده است، افزود: روز گذشته به ما اعلام شد که سهم استان خوزستان ۶۹۶ دوز واکسن کووید ۱۹ است و این تعداد به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده‌اند.

فرجیان با بیان اینکه در این مرحله که مرحله اول تزریق واکسن به جانبازان است، ۵۵۰ دوز به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اختصاص داده شد، ادامه داد: همچنین ۵۰ دوز به دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۲۰ دوز به دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ۲۰ دوز به دانشکده علوم پزشکی شوشتر و ۵۶ دوز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: واکسیناسیون از روز گذشته  ۹ اسفندماه آغاز شده است و اینکه تزریق در چند مرحله صورت می‌گیرد، بستگی به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا دارد.    

انتهای پیام
captcha