وجود 400 بانوی شهید در دزفول نشان‌دهنده فداکاری بی‌نظیری است
کد خبر: 3956948
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

وجود 400 بانوی شهید در دزفول نشان‌دهنده فداکاری بی‌نظیری است

امام‌جمعه دزفول بیان کرد: وجود نزدیک به 400 زن شهید، 138 بانوی جانباز و خانواده‌هایی که حتی 21 نفر از عزیزان خود را در حملات موشکی از دست داده‌اند، از افتخارات دزفول به شمار می‌رود.

دزفول 400 بانوی شهید و 138 جانباز دارد /فداکاری کم نظیر بانوان دزفولی در طول تاریخ

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی، امام‌جمعه دزفول در وبینار «کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» که پیش از ظهر امروز، ۱۱ اسفندماه در خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد 23 هزار شهید خوزستان، گفت: از این تعداد دو هزار و 620 شهید متعلق به شهرستان دزفول هستند و این آمار در کشور کم‌نظیر است.

وی بیان کرد: وجود نزدیک به 400 زن شهید، 138 بانوی جانباز و خانواده‌هایی که حتی 21 نفر از عزیزان خود را در حملات موشکی از دست داده‌اند، از افتخارات دزفول به‌شمار می‌رود. در بین ایثارگران، بانوانی هستند که همسر شهید، مادر شهید، دختر شهید، خواهر شهید و عروس شهید هستند. این میزان ایثارگری و فداکاری امری کم‌نظیر و بی‌نظیر در طول تاریخ است.

قاضی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه «مردم دزفول دین خود را به اسلام ادا کردند»، کنگره ملی فرشتگان تاریخ‌ساز را ابتکاری ارزنده دانست و گفت: این افتخارات باید در تاریخ ثبت شود. قطعه‌ای در شهیدآباد و گلزار شهدای دزفول، وجود دارد که محل تدفین دست‌ها و پاهایی است که در حملات موشکی و بمباران دزفول صاحبان آن‌ها شناسایی نشدند و به ناچار این دست و پاها در این قطعه دفن شدند.

به گزارش ایکنا خوزستان، این وبینار با هدف تجلیل از خانواده‌های بانوان شهید و ایثارگر خوزستان در استانداری و همزمان در شهرهای دیگر استان خوزستان برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده‌های بانوان شهید و ایثارگر اهواز و همچنین حسین‌علی حسین‌زاده، معاون اجتماعی سیاسی استاندار خوزستان، زینب پارسافخر، مدیر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه بود.

انتهای پیام
captcha