تأکید نماینده ولی فقیه بر حضور مدیران‌کل در نشست شورای قرآن خوزستان
کد خبر: 3957233
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

تأکید نماینده ولی فقیه بر حضور مدیران‌کل در نشست شورای قرآن خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حضور نیافتن استاندار خوزستان و مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان خوزستان، گفت: برگزاری نشست شورای قرآن می‌طلبد آنهایی که عضو شورا هستند خودشان حضور داشته باشد، یعنی مدیران کل نماینده نفرستند تا تصمیم‌های کاربردی در جلسه گرفته شود. 

موسوی فرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم استان که امروز ۱۲ اسفندماه در اهواز برگزار شد، با تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: متأسفانه قرآن کریم در کشور بیش از حد مظلوم است.

وی گفت: خود من نسبت به نتایج برگزاری این جلسه آنچنان واقف نبودم و اگر واقعا بدانم در سایه برگزاری این جلسه کارهای قرآنی فعال می‌شود، وقت می‌گذارم و تلاش می‌کنم تا این اتفاق بیفتد. 

وی با اشاره به آیه « وَقالَ الرَّسولُ يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا»، اظهار کرد: قبل از انقلاب در مدارس به قرآن بها داده نمی‌شد. بعد از انقلاب چه مقدار برای جایگاه قرآن توانسته‌ایم کار و تلاش کنیم؟

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه در استان خوزستان کارهای قرآنی خوبی شکل گرفته است، گفت: قاریان برجسته‌ای در استان وجود دارد اما تا هدف مطلوب فاصله زیادی داریم. راه‌اندازی یک موسسه قوی قرآنی و فعال کردن همه افرادی که در مباحث قرآنی فعالیت و تلاش می‌کنند، از جمله برنامه‌های ما است. اگر بخواهیم جامعه قرآنی را جمع کنیم لازمه آن این است که آمایش سرزمینی در مباحث قرآنی داشته باشیم که در این راستا باید بانک اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های قرآنی از سال ۱۴۰۰ تهیه و آماده شود و همچنین مسئولی برای انجام این کار معین شود. از دهه ۸۰ به بعد در این زمینه اتفاقی نیفتاده و هیچ اداره‌ای متکفل آن نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: همچنین گردآوری گزارش عملکرد دستگاه‌ها با توجه به بودجه قرآنی و اولویت‌بخشی برای ترویج مفاهیم قرآن کریم برای ما دارای اهمیت است. در این زمینه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا آموزش ترویج فرهنگ مفاهیم قرآنی را فعال کنند. 

امام جمعه اهواز تأکید کرد: یک شورای قرآنی در سطح معاونان مدیران کل باید تشکیل شود، چون مدیران کمتر فرصت می‌کنند و چه بسا اگر در جلسه هم بیایند آنچنان آثار و برکات نداشته باشد بنابراین در طول ماه باید جلسه با رابطان و معاونان تشکیل و محتوای جلسه بعد را معین کنند. بعضی از ادارات باید در جلسه حاضر شوند اگر چه عضو شورا نباشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نظام، نظام مقدس اسلامی است اعتبار مختصری برای مباحث قرآنی وجود دارد اما خوب است که  ادارات توانمند در شهرستانها، یک جلسه قوی قرآنی شهرشان را مورد حمایت مالی و معنوی خود قرار دهند. همچنین ساختمانی در جنب مصلی امام خمینی(ره) در حال ساخت است که طبقه اول آن برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص دارد. 

موسوی‌فرد افزود: مؤسسه تخصصی قرآنی در سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه، برگزاری جلسات قرآنی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مطالبه‌ای است که باید اتفاق بیفتد. همچنین دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش گزارش فعالیت‌های قرآنی خود را ارائه دهند تا از آنها مطلع شویم. 

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم خوزستان گفت: خودم قصد داشتم از ابتدای ماه رجب جلسه تفسیر قرآن را در اهواز و به همراهی افرادی که اهل فضل هستند را در سطح استان آغاز کنم اما به دلیل شرایط قرمز گسترش ویروس کرونا به تعویق افتاد اما حتما این اتفاق به زودی خواهد افتاد که حتماً آثار و برکات خود را دارد. 

وی با اشاره به حضور نیافتن استاندار خوزستان و مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان خوزستان، گفت: برگزاری نشست شورای قرآن می‌طلبد آنهایی که عضو شورا هستند خودشان حضور داشته باشد، یعنی مدیران کل نماینده نفرستند تا تصمیم‌های کاربردی در جلسه گرفته شود. 

انتهای پیام
captcha