کرونا آسیبی به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه وارد نکرده است
کد خبر: 3957432
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان:

کرونا آسیبی به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه وارد نکرده است

محمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد:‌ این فعالیت‌ها نه تنها در سایه مدیریت مشارکتی و جهادی در دوران کرونا آسیب ندید بلکه میزان پوشش دهی، تنوع و گستردگی فعالیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی در بعضی از بخش‌ها تا ۳ برابر از نظر کمی و کیفی رشد داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی این دانشگاه، در بیست و ششمین اجلاس سراسری سرپرستان مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان با اعضای هیئت رئیسه اظهار کرد: آموزش ۴۵ هزار نفر دانشجو معلم در سامانه دانشگاه در چهار دوره آموزش قرآن، امداد و نجات، سواد رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی از اقدامات عملی این معاونت در اجرای نظام‌نامه فرهنگی با هدف تحقق سند تحول بوده است.

محمدی گفت: هدف ما پوشش ۱۰۰ درصدی دانشجو معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد اسناد بالادستی است. دکتر محمدی ضمن اشاره به بخشی از اقدامات این معاونت در قالب طرح تحولی گفت علاوه بر فعالیت‌های عادی تشکل‌ها، کانون‌ها، نشریات، جشنواره‌ها و مسابقات این معاونت خلاقیت‌های خوبی در حوزه فضای مجازی داشته است که بعضی از این اقدامات برای سایر دانشگاه‌ها الگو بوده است.

وی تصریح کرد: برپایی پویش سفیران حسینی به دلیل شرایط خاص کشور و جهان، جایگزین راهپیمایی اربعین گردید و در این پویش در قالب ۴ محور: دانشگاه مجازی اربعین حسینی (ع) با حضور ۱۳ هزار دانشجو معلم استاد و کارکنان، برپایی موکب‌های مجازی جلسات مذهبی و سخنرانی، کمک‌های مومنانه و سوگواره اربعین حسینی (ع) حضور چشمگیر دانشجو معلمان و همکاران و اساتید را شاهد بودیم.

محمدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآن و عترت در ۳۸ رشته با حضور ۱۲ هزار و ۵۹۵ نفر از ابتکارات این معاونت بود که به صورت کاملاً غیر حضوری برگزار شد، افزود: برگزاری جشنواره رسش با محوریت الگوسازی از شخصیت حاج قاسم سلیمانی با حضور ۲۱۴ نشریه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تشکل‌ها و کانون‌ها با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری جلسات مستمر انس با قرآن در قالب طرح دوشنبه‌های قرآنی و اجرای طرح ۵۵۵ بخشی از اقدامات این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات سخنرانی ماهانه با حضور شخصیت‌های کشوری با موضوع تعلیم و تربیت بصورت مجازی و استاندارد سازی فعالیت‌های فرهنگی در اداره سنجش و همچنین ساماندهی نیروی انسانی حوزه فرهنگی و توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۰ با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب از اقدامات دیگر این معاونت بوده است که این فعالیت‌ها مورد تقدیر وزارت علوم قرار گرفته و رئیس دانشگاه از دست وزیر محترم علوم لوح سپاس دریافت کردند.

در پایان معاون فرهنگی و اجتماعی حضور دانشجومعلمان، اساتید و کارکنان در اردوی مجازی راهیان نور که از ۲۰ اسفند برگزار می‌گردد را یاد آور شد.

انتهای پیام
captcha