صوت | دعا برای امام عصر(عج) و ازدیاد نعمت‌های مادی و معنوی
کد خبر: 3957637
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

صوت | دعا برای امام عصر(عج) و ازدیاد نعمت‌های مادی و معنوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن سبط‌الشیخ بیان کرد: برقراری این عالم به واسطه وجود امام عصر(عج) است، لذا اگر شکر وجود امام را با دعای بر آن وجود مقدس به‌جا آوردیم، خداوند، هم معرفت ما را قوی‌تر و بیشتر می‌کند و هم میزان نعمت‌های دنیوی ما بیشتر می‌شود.

مکیالبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن سبط‌الشیخ در ادامه بیان فواید دعا برای تعجیل در فرج امام عصر(عج) بر اساس کتاب مکیال‌المکارم، گفت: در دوران غیبت امام عصر(عج) دو کتاب به امر مبارک حضرت نوشته شده است؛ یکی کتاب کمال‌الدین که جناب شیخ صدوق تقریباً ۱۱ قرن پیش نوشت و دیگری کتاب مکیال‌المکارم که تقریبا ۱۰۰ سال پیش توسط سید بزرگواری در اصفهان به امر مبارک حضرت نوشته شد.

نام دومین کتاب را خود حضرت انتخاب کردند. مکیال‌المکارم یعنی وسیله سنجش مکرمت‌ها و بزرگواری‌ها در اثر دعا برای آن وجود مقدس. یعنی کسی که دعا می‌کند و زیاد دعا می‌کند، این دعا چه برکاتی برای دعاکننده دارد. روشن است که وقتی آقا فرمودند که کتاب را بنویس، یعنی دوستان و شیعیان آن را بخوانند. 


بیشتر بخوانید:


یکی از آثار دعا برای آن وجود مقدس زیاد شدن نعمت‌ها است. دعای بر وجود مقدس حضرت نعمت‌های فرد را چه معنوی و چه مادی زیاد می‌کند و دلیل آن به جهت شکر نعمت است. خداوند فرموده است اگر شکر نعمت‌های او را بگذارید، به‌طور قطعی نعمت شما را افزون می‌کند. ایشان می‌فرماید بالاترین نعمت پروردگار بر انسان‌ها، وجود حجت‌الله است که تمام نعمت‌های مادی و معنوی به‌واسطه وجود او به ما می‌رسد. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: ما نعمتی هستیم که نجات ابدی هر کس مبتنی بر قبول ولایت ماست.

برقراری این عالم به‌واسطه وجود امام عصر(عج) است، لذا اگر شکر وجود او را کردیم خداوند، هم معرفت شما را قوی‌تر و بیشتر می‌کند - اینها توشه ابدیت است - و هم میزان نعمت‌های دنیوی شما بیشتر می‌شود.

ایشان می‌فرماید یکی از موارد شکر نعمت وجود آن بزرگوار، دعای برای آن حضرت است. امام سجاد(ع) در رساله حقوق می‌فرماید: اگر کسی به شما محبتی کند، حق این است که از او تشکر کنید و محبت او را بیان کنید و مخلصانه برای او دعا کنید و اگر توان داشته باشید محبت او را جبران کنید. کسی نمی‌تواند محبت مولا را جبران کند. مگر این همه نعمت قابل جبران است؟ در روایات داریم اگر نتوانستیم محبت کسی را جبران کنیم آن‌قدر برای او دعا کنیم که در درون خودمان آرامش پیدا کنیم که با دعا برای او از خدا طلب خیر کرده‌ایم. پس یکی از موارد شکر وجود حضرت صاحب الزمان(عج) که منشأ تمام نعمت‌های مادی و معنوی هستند، دعای برای وجود حضرت است و این شکر زبان محسوب می‌شود.

شکر نعمت‌های الهی آن است که نعمت را در راه صحیحی که خدا می‌خواهد مصرف کنید. صاحب مکیال می‌فرماید: شکر نعمت زبان این است که از آن در جهت اطاعت مولای خود کار بکشی.

آقا فرموده است فراوان برای من دعا کنید و بدانید دعا برای امام شما را بالا می‌برد و ترقی می‌دهد. پس یکی از موارد شکر نعمت زبان این است که دائماً برای حضرتش دعا کنید و این دعا موجب ازدیاد نعمت‌های مادی و معنوی شما می‌شود.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha