تشکیل تیم‌های دیدار با خانواده‌های شهدای زن در زنجان
کد خبر: 3958627
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

تشکیل تیم‌های دیدار با خانواده‌های شهدای زن در زنجان

استاندار زنجان گفت: در راستای تکریم بانوان شهید، تیم‌های بیست و دوگانه تشکیل و با همه این خانواده‌ها دیدار شد.

تشکیل تیم‌های دیدار با خانواده‌های شهدای زن در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، امروز ۱۹ اسفند، در مراسم کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که به‌طور همزمان در زنجان و به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت روز شهدا، اظهار کرد: پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل، این افتخار را دارد که ۳۵۳۵ شهید استان را تقدیم انقلاب کرده است و اکنون آرامش و آسایش خود را مدیون شهدای والامقام هستیم.

وی با اشاره اینکه 7500 نفر نیز به مقام جانبازی نائل شدند، ابراز کرد: بانوان زنجانی نخستین راهپیمایی را علیه رژیم طاغوت و در راستای اهداف انقلابی شکل دادند. ۴۱ شهیده زن و ۷۲ جانباز زن متعلق به استان است و نقش بانوان در پشتیبانی از جنگ بر کسی پوشیده نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان اقدامات ارزشمندی در راستای تکریم بانوان شهیده انجام گرفته است، تصریح کرد: اولین اقدام، نهضت دیدار بود که توسط تیم‌های بیست و دوگانه طی دو ماه با همه خانواده‌های شهیده زن دیدار شد و ضمن تکریم آن‌ها در جریان مسائل آن‌ها قرار گرفت.

وی نهضت دیدار با خانواده ایثارگران، پایش سلامت خانواده‌های شهدا به‌ویژه پدر و مادران شهدا و جانبازان را مهم خواند و گفت: خدمات پایش سلامت به‌طور هدفمند در استان ارتقا پیدا کرده است و در دوران کرونا نیز خدمات لازم برای به افراد زیر پوشش ارائه شده است.

حقیقی بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان که در سال آینده برگزار خواهد شد، اندیشیده شده است. ساخت موفق سریال شهید شهریاری که از اویل سال آینده از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد نیز جرو برنامه‌های مهم در تکریم شهدا است.

وی با اشاره به اینکه دسته عظیم مسجد حسینیه اعظم زنجان هر ساله با حضور خیل عظیم مهمانان از استان‌های هم‌جوار در خطه غواصان دریادل برگزار می‌شد، ابراز کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری آن در جهان این مراسم به روش سال‌های گذشته برگزار نشد، این در حالی است که امسال مردم همیشه در صحنه زنجان، بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان طرح کمک‌های مؤمنانه و معیشتی جمع‌آوری شد و در اختیار نیازمندان استان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha