اجرای بیش از ۱۸۰۰ برنامه قرآنی از سوی اوقاف خراسان رضوی
کد خبر: 3958738
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

اجرای بیش از ۱۸۰۰ برنامه قرآنی از سوی اوقاف خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طی دو سال اخیر ۱۸۰۸ ویژه برنامه قرآنی شامل برپایی محافل قرآنی و کرسی تلاوت، برپایی جلسات ترتیل‌خوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در استان انجام شده است.

اجرای بیش از 1800 برنامه قرآنی از سوی اوقاف خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در تشریح  فعالیت‌های دوسالانه اوقاف در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی، اداری و اجتماعی، بیان کرد: طی دو سال اخیر شناسایی و معرفی 30 نفر واجد شرایط به عنوان امین در موقوفات تحت تصدی اوقاف و امور خیریه، به‌روزرسانی 1200 حکم برای هیئت امنای بقاع متبرکه، راه‌اندازی 11 سرور در اداره کل  و اتصال به 450 رایانه در کل استان صورت گرفته است.

وی افزود: چابک‌سازی اداره کل و ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه و کاهش 10درصدی نیروهای اداری طی دو سال اخیر از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

احمدزاده با اشاره به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، اظهار کرد: ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به استان‌های سیل زده خوزستان، لرستان و گلستان به مبلغ 5 میلیارد و هشتصدوسی میلیون و ششصد هزار ریال صورت گرفته است..

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در سال 98 با توجه به برگزاری مراسم اربعین حسینی در راستای خدمت به زائران امام حسین(ع) موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی به مدت 10 شبانه‌روز برپا شد و طی این مدت به 154 هزار زائر خدمات ارائه شد.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های قرآنی دو سال اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: برگزاری 176 محفل انس با قرآن کریم در سراسر استان، برگزاری 101 برنامه ترتیل‌خوانی در ماه رمضان، برپایی 897 جلسه تفسیر قرآن، برگزاری تعداد 427 کرسی تلاوت قرآن در بقاع متبرکه، برگزاری تعداد 207 جلسه مفاهیم  قرآن در بقاع متبرکه و برگزاری چهل و دومین و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با کسب 77 رتبه ملی و بین المللی از دیگر اقدامات این اداره در زمینه فرهنگی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اعزام 114 حافظ کل قرآن کریم به عتبات عالیات را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این اداره برشمرد.

احمدزاده اضافه کرد: تهیه و توزیع بیش از 104 هزار بسته معیشتی به ارزش 220 میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق و کمک‌های خیرین، تهیه و توزیع یک میلیون و 500 هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم و حاشیه شهر با کمک هیئت مذهبی و خادمین بقاع متبرکه نیز در ایام شیوع کرونا از دیگر اقدامات اوقاف است.

وی از راه‌اندازی و فعال‌سازی 30 مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه طی دو سال اخیر خبر داد و بیان کرد: اعزام  مناسبتی 2349 نفر روحانی به بقاع متبرکه و مناطق محروم و برگزاری بیش از 50 دوره سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اظهار کرد: تشکیل و راه‌اندازی ستاد هماهنگی امور خیریه در استان و 31 شورای امور هماهنگی خیریه در شهرستان‌ها از دیگر مباحثی است که صورت گرفت.

وی اجرای امینانه نیات واقفین به مبلغ 1269 میلیارد ریال در قالب طرح‌های مختلف ضیافت الهی، طرح شهید حسینی، طرح مهر تحصیلی، طرح پیوند آسمانی و طرح مهر تندرستی را از دیگر فعالیت‌های دوسال اخیر این اداره برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی بیان کرد: 442 وقف جدید و چندین مورد وقف مشارکتی بر اساس اولویت‌بندی و نیازهای روز جامعه نیز در سال‌های 98 و 99 ایجاد شد.

انتهای پیام
captcha