سردار کوسه‌چی به یاران شهیدش پیوست
کد خبر: 3959234
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

سردار کوسه‌چی به یاران شهیدش پیوست

سردار محمدحسن کوسه‌چی، دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز جمعه ۲۲ اسفند به یاران شهیدش پیوست.

سردار کوسه‌چی به یاران شهیدش پیوست

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار محمدحسن کوسه‌چی، دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز جمعه ۲۲ اسفند به یاران شهیدش پیوست.

سردار کوسه‌چی در دوران دفاع مقدس، جانشینی فرماندهی لشکر ۷ ولیعصر(عج) دزفول را بر عهده داشت. فرماندهی قرارگاه‌های منطقه‌ای نجف اشرف و صاحب‌الزمان(عج) نیروی زمینی سپاه و مشاورت فرماندهی کل سپاه از دیگر سوابق سردار کوسه‌چی بود.

در پی شهادت سردار کوسه‌چی برخی از شخصت‌های کشوری پیام تسلیت صادر کردند.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی نوشت:

عروج آسمانی سردار سرتیپ پاسدار محمد حسن کوسه چی (پارساکیان) مدیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) و از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس را سوگمندانه به خانواده معظم و همرزمان دلاور وی  تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌های آن سردار فرهیخته، جانباز سرافراز و پاسدار مخلص و مومن انقلاب اسلامی که صحیفه حیات و زندگی او در دفاع مقدس و سنگرهای حساس و خطیر پس از آن، سرشار از صحنه های پیشتازی و سلحشوری در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و صیانت از استقلال، امنیت و آرامش میهن اسلامی بویژه در خطه غیرتمند غرب کشور و استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است، ماندگار و برای همیشه الهام بخش نیروهای مسلح و مدافعان ایران اسلامی خواهد بود. اینجانب با گرامیداشت نام و نقش آفرینی‌های ارجمند و افتخار آمیز آن سردار شجاع  و جانباز گرانقدر از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای وی غفران و رحمت واسعه الهی و  همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مصیب دیدگان و بازماندگان محترم صبر، شکیبایی، سکینه قلبی و ثبات قدم در صراط اسلام و ولایت، مسئلت می نمایم.

همچنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در پیام خود نوشت:

عروج آسمانی مجاهد نستوه و جانباز سرافراز  سرتیپ پاسدار محمدحسن کوسه‌چی (پارساکیان) دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معزز  وی تسلیت عرض می‌نمایم.

مجاهدت‌های ماندگار آن سردار عالیقدر و ایثارگر در پاسداری از انقلاب و دفاع از استقلال و امنیت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و سپس در عرصه‌های مختلف فرماندهی در غرب کشور و یگان‌های عملیاتی نیروی زمینی سپاه در استان‌های غیور و مجاهدپرور خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و نیز تلاش های خستگی ناپذیر در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) پس از آن دوران تاریخ ساز و افتخار آمیز؛ همواره برای جامعه اسلامی و انقلابی الهام بخش و بویژه برای نسلهای امروز و آینده این مرز و بوم آموزنده و به مانند خورشیدی تابناک ، راهگشا خواهد بود.

نام، یاد و آرمان‌های بلند آن سردار فداکار و مخلص را گرامی می‌دارم و از درگاه خدای رحمان برای او حشر با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا و برای خانواده معظم و خاندان داغدیده و همرزمان مکرم وی، صبر در مصیبت و توفیق توأم با پاداش الهی طلب می‌کنم.

همچنین، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز با صدور پیامی نوشت:

ما أَصابَ مِنْ مُصيبَةٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ مَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ
درود خدا بر دلاور مردانی كه در طول زندگی خويش مجاهدت، استقامت، استواری و پايداری را در پرونده زرينشان نگاشته و سرافراز و پر افتخار در راه سربلندی كشور اسلامی و عظمت ملت ايران لحظه‌ای نياسودند.

سردار محمد حسن کوسه چی(پارساکیان) معاون فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از زمره مجاهدانی بود كه سال‌های جوانی خويش را به مجاهدت خالصانه و مبارزه با حكومت طاغوت و پس از پیروزی انقلاب در ۸ سال دفاع مقدس و صحنه‌های پرخطر پاسداری و دفاع از انقلاب اسلامی ايران سپری كرد و مفتخر به مدال جانبازی گردید.

اينجانب شهادت آن سردار رشيد اسلام و سرباز وفادار ولايت را به محضر فرماندهی معظم كل قوا (مدظله العالی)، مردم شهید پرور خوزستان، خاصه مردم شریف دزفول ، اعضای خانواده معزز و نیز همرزمان و دوستداران ایشان تسليت عرض می‌نمايم.

حضرت حق روح پر فتوحش را در نعيم مقيم و در جوار امام شهيدان و همرزمان شهيدش محشور و به عموم بازماندگان محترم، صبر و شكيبايی توام با عزت و سعادت عنايت فرمايد.

انتهای پیام
captcha