آخرین خبرها از پیگیری بیمه فعالان مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3959270
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

آخرین خبرها از پیگیری بیمه فعالان مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خوزستان درباره پیگیری بیمه فعالان مؤسسات قرآنی و استخدام مربیان مؤسسات قرآن توضیح داد.

آخرین خبرها از پیگیری بیمه فعالان مؤسسات قرآنیبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خوزستان در جلسه مجازی هم‎اندیشی با مؤسسات قرآنی که امروز 26 اسفندماه برگزار شد، گفت: بودجه‌ای از اتحادیه کشوری برای اتحادیه استانی واریز شده که مبلغ واریز شده، مبلغ محدودی است از این رو تصمیم گرفته شد به مؤسسات فعال قرآنی استان و برای انجام طرح‌های مشارکتی واگذار شود.

وی اظهار کرد: این برنامه‌ها می‌تواند مجازی، نیمه حضوری یا حضوری باشد. امیدواریم همکاران ما در مؤسسات با مشارکت همدیگر این طرح‌ها را اجرا کنند تا تمام مؤسسات بتوانند در اجرای طرح مشارکت داشته باشند. این طرح‌ها می‌تواند حمایت از تولید و عرضه برنامه‌های آموزش قرآنی در فضای مجازی و یا حمایت از اجرای فعالیت‌های مؤسسات باشد.

موسوی‌زاده با بیان اینکه این طرح‌ها باید از ابتدای سال 1400 اجرا می‌شود، افزود: برنامه‌های موردنظر در دو محور تولید محتوا و برگزاری دوره‌های آموزشی اجرا خواهد شد. در اهواز 40 مؤسسه فعال قرآنی داریم که برای بهره‌مندی از این بودجه منطقه‌بندی خواهند شد، یعنی مؤسسات هر منطقه هماهنگ شده و به طور مشترک در اجرای برنامه فعالیت می‌کنند. مؤسسات تا خردادماه فرصت اجرا و ارائه گزارش دارند.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در ادامه سخنان خود درباره بیمه مدیران و فعالان مؤسسات قرآنی استان، گفت: با توجه به اینکه بیمه شدن مدیران و فعالان قرآنی از طرف صندوق هنر یا وزارت ارشاد به نتیجه نرسید، از این رو اتحادیه کشوری و استانی چندین جلسه برگزار کردند تا چاره‌ای بیندیشند. در روزهای گذشته با بیمه ایران برای تحت پوشش قرار دادن مدیران، معلمان و فعالان مؤسسات قرآنی صحبت و توافق اولیه شد. مدیران و فعالان مؤسسات قرآنی با پرداخت ماهانه 230 هزار تومان می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند. امیدواریم در ابتدای سال 1400 بتوانیم برای مدیران و فعالان مؤسسات قرآنی تشکیل پرونده دهیم.

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: افرادی که مشمول بیمه صندوق هنر هستند نیازی نیست از آن صندوق خارج شوند، چراکه این قرارداد برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، پیش‌بینی شده است. 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان همچنین درباره استخدام مربیان قرآنی مؤسسات از طرف آموزش و پرورش گفت: جلسه‌ای با حضور مسئول اتحادیه کشوری و مسئول قرآنی آموزش و پرورش برگزار و از طرف امور قرآنی آموزش و پرورش قول مساعدت داده شد و در روزهای آینده منتظر پاسخ هستیم.

موسوی‌زاده ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز بسته شد که بر اساس آن تخفیف ویژه‌ای برای فعالان مؤسسات قرآنی برای تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه در نظر گرفته شود. 

وی همچنین از اجرای جشنواره تولید محتوا و راهکارهای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دوران کرونا خبر داد و گفت: شرایط کرونا بسیاری از رفتارها را متفاوت کرد. در نظر داریم از این شرایط استفاده کنیم و بتوانیم مؤسسات خود را در فضای مجازی در حوزه‌ آموزش فعال کنیم.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان گفت: موضوع مهم دیگر جلسات خانگی قرآن است. مدت‌هاست رصد و پایش جلسات خانگی در حال انجام است. همه ما از دل جلسات خانگی قرآن خارج شدیم. نباید این جلسات را فراموش کنیم. خواهش ما از مؤسسات این است که ما را در رصد جلسات خانگی یاری کنند. این برنامه به تنهایی از سوی اتحادیه اجرا نمی‌شود، بلکه با همکاری دارالقرآن کشور و جامعه فرهنگی قرآنی عصر(خاتم الاوصیا) و هیئت بانوان اندیشه‌ورز به منظور رصد و تقویت جلسات خانگی در حال اجرا است. وظیفه ما به عنوان مدیران، پایش جلسات، جذب مدیران جلسات و آموزش بانیان این جلسات خانگی است تا به صورت راهبردی و هدفمند فعالیت کنند.

موسوی‌زاده اظهار کرد: خبر خوب دیگر این است که اتحادیه کشوری چند ماه پیش نامه‌ای را برای رهبر انقلاب اسلامی با موضوع درخواست حمایت و کمک به مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارسال کردند و ایشان اخیرا پاسخ دادند و بر حمایت از مؤسسات قرآنی تأکید کردند. ان‌شاءالله بتوانیم بعد از توجه خاص مقام معظم رهبری به مؤسسات قرآنی، جلسه‌ای را با ایشان ترتیب دهیم.

انتهای پیام
captcha