گلچین مهمترین اخبار خبرگزاری ایکنا شعبه قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3961364
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

گلچین مهمترین اخبار خبرگزاری ایکنا شعبه قزوین در سالی که گذشت

به انگیزه پایان سال ۹۹ در این گزارش گلچینی از مهمترین اخبار منتشر شده در خبرگزاری ایکنا شعبه قزوین در سال گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

گلچین مهمترین اخبار ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت، جهت سهولت دریافت اخبار و مطالب منتشر شده در خبرگزاری شعبه قزوین شما می‌توانید گلچینی از عناوین مهمترین اخبار منتشر شده را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر خبر آن را مطالعه کنید.

شعار سال با نوشتن در نامه‌های اداری محقق نمی‌شود

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسئولان باید از فرصت کرونا برای جهش تولید استفاده کنند و بدانند شعار سال با نوشتن در سربرگ نامه‌های اداری محقق نمی‌شود.

پس از ۳ ماه چشم‌انتظاری؛ درب ۲۶۴ امامزاده قزوین به روی زائران باز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد: پس از سه ماه تعطیلی درب ۲۶۴ امامزاده قزوین آن هم با رعایت پروتکل بهداشتی به روی زائران گشوده شد و زائران می‌توانند از دور و با حضور در شبستان بقاع متبرکه امامزادگان را زیارت کنند.

آموزش قرآن در مدارس به حاشیه رفته است

استاندار قزوین گفت: شرایط به گونه‌ای شده است که والدین نگران هستند فرزندانشان در مدرسه دچار رفتارهای ناهنجار شوند چرا که در مدارس ما به جای اینکه آموزش قرآن به جایگاه واقعی خود برسد به حاشیه رفته و ناهنجاری در مدارس افزایش پیدا کرده است.

برخی آمار فعالیت‌های قرآنی واقعی نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین احیای جلسات قرآنی را با اهمیت دانست و گفت: در برخی موارد آمارهایی که در رابطه با فعالیت‌های قرآنی ارائه می‌شود، واقعی نیست و باید نظارتی در این امر از سوی متولیان امور قرآنی صورت گیرد.

حجاب با برنامه‌های تکراری در جامعه نهادینه نمی‌شود

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی فقط در هفته عفاف و حجاب به فکر این مهم هستند و به برنامه‌های نمادین و کلیشه‌ای اکتفا می‌کنند درصورتی‌که حجاب با برنامه‌های تکراری نهادینه نمی‌شود.

راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در قزوین ممنوع است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا امسال دسته‌روی نخواهیم داشت، سال‌های گذشته برخی هیئت‌ها صرفاً دسته روی داشتند در حالی که امسال هرگونه جابه‌جایی ممنوع است و هیئت‌ها می‌توانند یک جا بایستند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری کنند، همچنین امسال استفاده از طبل و سنج نخواهیم داشت چون این نوع عزاداری‌ها تجمع در بر دارد.

عزاداری‌های محرم قزوینی‌ها در فضای باز برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: برپایی عزاداری‌های محرم و صفر بدون مجوز، ممنوع بوده و فقط در مدت زمان ۲ ساعت و صرفاً در فضای باز برگزار می‌شود.

ضرورت بازبینی جدی در آئین‌نامه مسابقات قرآنی

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۴۰ سال از برگزاری مسابقات قرآن در کشور می‌گذرد و باید بازبینی جدی در آئین‌نامه‌ها، روش‌ها و نظم و انضباط در داوری داشته باشیم؛ آئین‌نامه‌های موجود موجب ریزش مخاطب شده است.

زائران به شایعات و فراخوان‌های اربعین توجه نکنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: فراخوان‌هایی که برای ثبت‌نام در کاروان‌ها صادر شده است هیچ‌گونه رسمیتی ندارند به همین دلیل مردم نباید به فراخوان‌ها و شایعات توجه کنند.

اربعین در قزوین دسته‌های عزاداری نداریم

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در برنامه‌های اربعین امسال تجمعات انسانی نخواهیم داشت، دسته‌های عزاداری پیاده نداریم و برای این برنامه‌ها جایگزین‌هایی تعریف کردیم که اهمیت ویژه‌ای دارند.

پیکر شهید قزوینی «زکریا شیری» در سوریه شناسایی شد

پیکر شهید زکریا شیری، شهید مدافع حرم پس از پنج سال در سوریه تفحص شده و این خبر نیز ساعاتی پیش به اطلاع خانواده شهید رسید.

نامه سرگشاده خبرنگاران قزوینی به خبرنگاران فرانسوی

خبرنگاران قزوینی در نامه‌ای سرگشاده به خبرنگاران فرانسوی از آن‌ها پرسیدند که چگونه در فرانسه تشکیک در مورد هولوکاست جرم محسوب می‌شود، اما توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان نه تنها اقدام نژادپرستانه نیست بلکه مورد حمایت دولت فرانسه قرار می‌گیرد.

طلاب قزوینی همچنان در خط مقدم نبرد با کرونا

مسئول قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب جهادی حوزه علمیه قزوین در میدان نبرد با کرونا حضوری فعال داشته و تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس یاری‌گر مردم خواهد بود.

رونمایی از داروی درمان کرونا در قزوین

در قزوین از داروی «آیورمکتین» به‌ عنوان درمان کرونا و مؤثر در پیشگیری کرونا رونمایی شد؛ این دارو توسط جوانان نخبه قزوینی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تولید شده است.

راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب در قزوین

با حضور قاریان ممتاز استان و کشور و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین کاروان قرآنی انقلاب راه‌اندازی شد.

واکسیناسیون کرونا در قزوین آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه فجر، امروز ۲۱ بهمن‌ماه ۹۹ واکسیناسیون کادر درمان بخش آی سی یوی کرونای بیمارستان بوعلی استان قزوین را آغاز کردیم.

«اطلس قرآنی» قزوین با تلاش جهاددانشگاهی اجرایی می‌شود

در جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، مصوب شد با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه، اطلس قرآنی با تلاش جهاددانشگاهی قزوین اجرایی شود.

۴۰۰۰ خادمیار رضوی در قزوین فعالیت دارند

معاون دفتر آستان قدس رضوی در قزوین گفت: مجموعه آستان قدس قزوین در قالب ۱۴۰ کانون و چهار هزار خادمیار فعالیت می‌کند که این افراد براساس تخصص‌ها و توانایی‌ها برای رضایت علی بن موسی الرضا (ع) و خدمت‌رسانی به مردم ساماندهی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha