جوانان بیشتر با قرآن انس بگیرند
کد خبر: 3961425
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
استاندار زنجان تأکید کرد:

جوانان بیشتر با قرآن انس بگیرند

استاندار زنجان به تقویت شخصیت قرآنی در جوانان تاکید کرد و گفت: انس عمیق با قرآن موجب ایجاد آرامش و دوری از دروغ و ریا می‌شود.

جوانان بیشتر با قرآن انس بگیرندبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، شب گذشته، 7 فروردین‌ماه در جلسه با سمن‌ها و مجمع جوانان استان زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: نقش جوانان در پیشرفت و توسعه جوامع پر رنگ است و جوانان مطالبه‌گر باید انتقادات خود را با احترام و عزت نفس مطرح کنند.

وی جوانان را سرمایه‌های اجتماعی خواند و گفت: جایگاه جوانان به معنای انجام کار فیزیکی نیست بلکه اثرگذاری آن‌ها در عرصه‌های مختلف را نشان می‌دهد و باید این قشر صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای خود اهداف بلند‌مدت ترسیم کنند و تصمیمات و برنامه‌های خود را به تغییرات مدیریتی وابسته نکنند. یکی از آسیب‌ها برای جوانان داشتن شخصیت وابسته است در حالی که باید شخصیتی مستقل و پویا داشته باشند.

استاندار زنجان ضمن توصیه به جوانان در خصوص مانوس شدن با قرآن تصریح کرد: برخی برای کسب آرامش به فعالیت‌های همچون ورزش سفارش می‌کنند. قرائت قرآن و تدبر در معانی آن یکی از بهترین‌ روش‌ها برای آرامش است و کسی که انس عمیق با قرآن داشته باشد از دروغ و ریا به دور است.

وی با بیان اینکه در مقابل حضور جوانان در برخی عرصه‌ها مقاومت وجود دارد اما اکنون از ایده‌ها و فعالیت جوانان استقبال می‌شود، عنوان کرد: اگر به جوانان بها دهیم کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و جوانان نیز باید مطالبات خود را با ادبیات مناسب مطرح کنند. همچنین از حضور بانوان توانمند در عرصه‌های مدیریتی نیز استقبال می‌کنیم.

حقیقی با تاکید بر اینکه صحبت از فعالیت‌های مدیریتی باید بر اساس مستندات، با در نظر گرفتن شرایط و مقایسه عادلانه انجام شود، عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری استان در دو سال قبل حدود 1100 میلیارد تومان بود در حالی که در سال 99 پروژه‌هایی به ارزش 9952 میلیارد تومان افتتاح شد و دهه فجر پروژه‌های استان زنجان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور در مقیاس ملی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی از 8094 میلیارد تومان به 17 هزار و 900 میلیارد تومان رسید، ادامه داد: از سال 97 تا کنون 60 واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشته است و 2000 شغل احیا شده است. به تعداد بیمه‌های اجباری از فرودین سال 99 تا پایان سال 7800 نفر اضافه شده و نسبت به سال قبل 388 نفر بیمه بیکاری کاهش یافته است.

وی در مورد وضعیت مرغ در استان تصریح کرد: بیشترین مصرف مرغ در استان 40 تن است در حالی که در روزهای پایانی اسفند روزی 130 تن مرغ توزیع شده و سعی کردیم قیمت مرغ را بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ثابت نگه داریم. همچنین بین مرغدار و کشتارگاه تفاهم‌نامه منعقد و این کالا پیش‌خرید می‌شود اما برخی از مردم نیز تحت تاثیر شایعات بیش از نیاز خود اقدام به خرید می‌کنند.

حل مشکلات جوانان با مانع‌زدایی از تولید

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: آغاز سال ۱۴۰۰ با ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان مصادف شده و نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری نیز حاکی از آن است که با حمایت از تولید و مانع‌زدایی‌ها بسیاری از مشکلات جوانان نیز حل می‌شود.

این مسئول تعداد کل مجوزهای صادر شده برای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه جوانان را ۹۸ فقره برشمرد و گفت: در حال حاضر مجوز ۵۳ سمن دارای اعتبار است، هفت سمن اخیرا تاسیس شده و ۱۲ سمن هم در حال تمدید اعتبار است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ فقط یک مرکز مشاوره ازدواج در استان وجود داشت، ادامه داد: یکی از سیاست‌های ورزش و جوانان آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج است تا معضلات این بخش را کاهش دهیم. در حال حاضر تعداد مراکز مشاوره به 9 مورد رسیده است و مجوز دو واحد امروز در ابهر صادر شده است.

خلیلی به اشاره به تاسیس مرکز شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان در جهاددانشگاهی زنجان در سال 97 تصریح کرد: در زمان افتتاح 350 میلیون تومان به این طرح تزریق شد و در سال 99 نیز با انعقاد تفاهم‌نامه 350 میلیون تومان به این منظور اختصاص یافت و سعی داریم جوانان توانمند را به این مرکز سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جوانان استان تا کنون فعالیت‌های خوبی انجام داده و سمن‌های حوزه جوانان مشارکت مطلوبی در پویش‌های مختلف از جمله کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، تهیه بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا و آزادسازی زندانیان دارند و با مشارکت این مجمع و هیئت‌های ورزشی 6 زندانی جرائم مالی غیرعمد پیش از نوروز آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام
captcha