بزرگ‌ترین مانع تولید چیست؟
کد خبر: 3961726
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

بزرگ‌ترین مانع تولید چیست؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال جاری، بزرگ‌ترین مانع تولید را دخالت سیاست در اقتصاد کشور دانست و گفت: راه حل این مسئله تعریض ریل‌گذاری اقتصاد کلان کشور است.

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بزرگ‌ترین مانع تولید دخالت سیاست در اقتصاد است و راه حل آن هم تعریض ریل‌گذاری اقتصاد کلان کشور است.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب قریب 11 سال است که شعار اقتصادی برای سال‌ها انتخاب می‌کنند، افزود: شعار امسال، شعار کارشناسی شده‌ای است که پاشنه آشیل هم نظام است و هم ایران و الزاماً هم باید تحقق پیدا کند.

رازقی با تأکید بر اینکه اگر فرمان سیاست کشور دست اقتصاد بیفتد برعکس همه این 50 سالی که فرمان اقتصاد دست سیاست بوده است، مشکل حل خواهد شد، گفت: در صورتی که افراد سیاسی خودشان را از اقتصاد کنار بکشانند و به کارهای سیاسی خودشان تحت فرمان اقتصاد کشور بپردازند، مشکل حل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس برخی از ملزومات پشتیبانی و موانع تولید را هم برشمرد و افزود: آیتم‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد اعم از بانک، تأمین اجتماعی، سیستم بروکراسی اداری در کشور، ارتباطات بین‌المللی و غیره که اگر بخواهیم موانع تولید برطرف شود باید به تمام این‌ها توجه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر دنیا در عرصه اقتصاد موفق شده و کار را جلو برده است به دلیل آن است که فرمان سیاست دست اقتصاد بوده است یعنی هر تصمیمی که خواستند بگیرند، ابتدا منافع و زیان آن را بررسی کردند و در صورتی که منافع اقتصادی بیش از زیانش بوده است، آن را به‌عنوان یک راهکار انتخاب کردند.

رازقی ادامه داد: متأسفانه در ایران ما کار را برعکس کردیم و اصلاً هزینه و فایده اقتصادی را در تصمیمات خود ندیدیم و وقتی این مسئله را نادیده گرفتیم، نتیجه آن همین وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور می‌شود.

انتهای پیام
captcha