اتحادیه مؤسسات قرآنی به دنبال مانع‌زدایی از فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3962230
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

اتحادیه مؤسسات قرآنی به دنبال مانع‌زدایی از فعالیت‌های قرآنی است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان گفت: اتحادیه مرکزی قصد دارد امسال به‌صورت جدی‌تر، مسائل مربوطه به بیمه و معافیت مالیاتی فعالان قرآنی را پیگیری کند که اگر عملی شود، پشتیبانی و مانع‌زدایی از فعالیت‌های قرآنی محقق می‌شود.

اتحادیه

حسین خاکساری هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره برنامه‌های این اتحادیه در سال جدید، اظهار کرد: ما در این خصوص تابع اتحادیه مرکزی هستیم و برنامه‌ها از طریق این اتحادیه به تمام اتحادیه‌های استانی ابلاغ می‌شود. تاکنون نیز برنامه‌ای از سوی اتحادیه مرکزی ابلاغ نشده است. از طرف دیگر، یک‌سری برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه داریم که براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده، این برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف مثل ماه مبارک رمضان و دهه فجر نیز با سازمان‌های مرتبط مثل صداوسیما و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، از طریق ظرفیتی که در مؤسسات قرآنی وجود دارد، همکاری می‌کنیم. البته با توجه به اینکه طرح و برنامه‌های قرآنی در سطح استان باید از سوی نهادهای رسمی پشتیبانی شود، بیشتر برنامه‌های ما از نوع مشارکتی است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری امسال را با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند، حاکمیت، مجلس و مردم نیز باید به پشتیبانی و مانع‌زدایی از فعالیت‌های قرآنی کمک کنند و اتحادیه مرکزی قصد دارد امسال به‌صورت جدی‌تر، به این موضوع بپردازد و مسائل مربوطه به بیمه و معافیت مالیاتی فعالان قرآنی را پیگیری کند که اگر عملی شود، پشتیبانی و مانع‌زدایی از فعالیت‌های قرآنی محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha