تکفیر نتیجه عدم آگاهی از آموزه‌های دین اسلام است
کد خبر: 3962399
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
نویسنده و محقق موریتانیایی:

تکفیر نتیجه عدم آگاهی از آموزه‌های دین اسلام است

نویسنده و محقق موریتانیایی تأکید کرد: مسئله تکفیر یکی از تبعات و آفت‌‎های عدم آگاهی از آموزه‌‎های دین اسلام است و تکفیر باعث توهین به مقدسات یکدیگر، تفرقه و تشتت و شکل‌گیری گروه داعش بین مسلمانان شد.

 
وی عدم فهم درست از آموزه‌های قرآنی و احادیث دینی را مانع دیگری برای شکل‌گیری وحدت دانست و گفت: هیچ یک از مسلمانان نباید به تنهایی تفسیر به رأی داشته داشته باشند؛ بلکه باید دیدگاه‌های علما و رهبران مذهبی را مورد توجه قرار دهند.  
نویسنده موریتانیایی در ادامه تعصب بدون شناخت نسبت به اصول اصیل دین اسلام را نشئت گرفته از هوای نفس انسانی دانست و توضیح داد: کسانی که تنها به اندیشه خودشان متکی هستند، نمی توانند واقعیت حیات معنوی دین اسلام را درک کنند؛ از این رو غرور و نپذیرفتن عقاید دیگران یکی دیگر از موانع وحدت محسوب می شود.

محمد در ادامه مسئله تکفیر را یکی از تبعات و آفت‌‎های عدم آگاهی به آموزه‌‎های دین اسلام دانست و گفت تکفیر باعث توهین به مقدسات یکدیگر و تفرقه و تشتت و شکل گیری گروه داعش بین مسلمانان شد.

او ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین و مهم ترین پیامدهای وحدت پیروزی مسلمانان است و آنها در سایه وحدت و یکدلی به پیروزی می رسند. نخستین اقدام برای رسیدن به اتحاد، تمسک به قرآن و پیامبر(س) است. در واقع قرآن،  منادی وحدت است و هیچ آیه ای در این کتاب الهی دیده نمی‌شود که مسلمانان را به تفرقه و جدایی دعوت کند، لذا اگر نگاه همه مسلمانان به قرآن و آموزه های قرآنی توام با دقت و تامل باشد، دست یافتن به وحدت امکان پذیر است.

 محمد خویشتنداری و در پیش گرفتن صبوری در امور سیاسی را یکی از راهکارهای رسیدن به اتحاد میان مسلمانان دانست و تاکید کرد: پیروان تشیع و تسنن باید راهبرد صبر را الگوی تفکر و رفتار خویش قرار دهند و اهانت به مقدسات را کنار بگذارند و اصول اخلاقی را رعایت کنند.
انتهای پیام
captcha