وضعیت بازگشایی مساجد خوزستان در ماه رمضان
کد خبر: 3963581
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

وضعیت بازگشایی مساجد خوزستان در ماه رمضان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: فارغ از رنگ‌بندی استان و شهرستان‌ها مساجدی که شبستان‌هایی با سقف ۶ متر به بالا دارند‏،‌ با ظرفیت یک سوم در ماه مبارک رمضان باز می‌شوند و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی‏ و فاصله گذاری اجتماعی‏ از این فرصت معنوی بهره‌مند می‌شوند.

وضعیت بازگشایی مساجد خوزستان در ماه رمضانحجت‌الاسلام احسان فردآقایی‏، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره وضعیت بازگشایی مساجد همزمان با ماه رمضان در استان گفت: با توجه به سخنان استاندار در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان مبنی بر اینکه در مساجد باز باشد و اساسا مساجد تعطیل‌بردار نیستند‏، سازمان تبلیغات موظف به نظارت جدی بر این موضوع شده است.

وی اظهار کرد: ما فارغ از رنگ‌بندی استان و شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی‏ و فاصله‌گذاری اجتماعی مساجدی که شبستان‌هایی با سقف ۶ متر به بالا دارند‏،‌ با ظرفیت یک سوم این در ماه مبارک رمضان باز می‌شوند تا مردم از این فرصت معنوی بهره‌مند شوند.

فردآقایی افزود:‌ علاوه بر این ظاهراً در ستاد کرونای مرکز در تهران نیز نشست‌های کارشناسی درباره این مسئله در حال برگزاری است و بنا است یک وحدت رویه جدی در کشور درباره نحوه بازگشایی مساجد در ایام ماه رمضان ابلاغ شود، ما نیز منتظر این ابلاغیه هستیم، اما در استان بازگشایی مساجد به استناد سخنان استاندار دنبال خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بعد از بازگشایی مساجد به سبک سال‌های گذشته، مساجد با همکاری هیئت امنا و متولیان مساجد غبارروبی خواهند شد.

وی در پایان از طراحی عملیات فرهنگی تبلیغی به مناسبت ماه رمضان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با توجه به وضعیت کرونا در نحوه برگزاری مراسم به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha