راه‌اندازی کارگروه استانی به منظور بررسی پروژه‌های وقفی در راستای تحقق شعار سال
کد خبر: 3963650
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

راه‌اندازی کارگروه استانی به منظور بررسی پروژه‌های وقفی در راستای تحقق شعار سال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به راه‌اندازی کارگروه استانی به منظور بررسی پروژه‌های وقفی، گفت: این کارگروه در جهت برطرف کردن موانع و ایجاد پشتیبانی‌های لازم ایجاد می‌شود.

با رفع موانع وپشتیبانی از تولید در احیا و بهره وری بیشتر موقوفات تلاش میکنیمحجت الاسلام و المسلمین مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: جهت رونق و جهش تولید مضاعف در موقوفات باید مانع زدایی و پشتبانی لازم در همه زمینه ها صورت گیرد تا بتوان رشد و ارتقا موقوفات به نقطه مطلوب رسید

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری را هوشمندانه دانست و اظهار کرد: براساس این شعار تولید میسر نمی‌شود مگر با رفع موانع و این رفع موانع نیز بدون پشتیبانی محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته اوقاف استان با تلاش همگانی در تمامی شهرستان‌ها توانست بالغ بر 15 پروژه بزرگ از جمله پرورش دام سبک به تعداد 2 هزار رأس در موقوفات شهرستان رامهرمز، ایجاد نخلستان در شهرستان ماهشهر، کشت و زرع در زمین‌های موقوفه سبزقبا و محمدبن جعفر در شهرستان دزفول و ... را راه‌اندازی کند.

خاکباز گفت: برای ایجاد تولید و رونق بیشتر در موقوفات، در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری، کارگروه استانی به منظور بررسی دیگر پروژه‌های استان راه‌اندازی کرده‌ایم تا موانع کار برطرف شده و پشتیبانی‌های لازم ایجاد شود. البته برای دستیابی به این مهم اوقاف به تنهایی قادر نیست و باید سایر نهادها هم به ما کمک کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: چشم‌انداز اقتصادی امسال با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، حکایت از گشایش در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری دارد و ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با بهره‌مندی از داشته‌های بالفعل و بالقوه داخلی در موقوفات استان، زمینه لازم برای ایجاد امنیت در جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای احیا موقوفات را فراهم کنیم. سیاست داخلی سازمان اوقاف نیز بر این است که با توان داخلی موقافات را احیا کند و همچنین از وجود سرمایه‌گذاران مختلف که قدرت کافی را دارند برای ایجاد یک محل امن برای سرمایه‌گذاری استفاده کند.

وی با تأکید بر تلاش مجموعه اوقاف برای رشد و احیا موقوفات استان، تصریح کرد: عمل به نیات واقفان و بازگشت عواید موقوفات به موقوف‌علیهم برای داشتن جامعه سالم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله اهداف سازمان است.

انتهای پیام
captcha