توضیحاتی درباره دوره آموزشی «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» در خوزستان + لینک دوره
کد خبر: 3964093
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

توضیحاتی درباره دوره آموزشی «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» در خوزستان + لینک دوره

دوره آموزشی «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» فردا چهارشنبه 25 فروردین، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر سلطانی، پژوهشگر علوم قرآن و تفسیر به صورت مجازی آغاز می‌شود.

توضیحاتی درباره دوره آموزشی «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» در خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، دوره آموزشی «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» فردا چهارشنبه 25 فروردین، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر سلطانی، پژوهشگر علوم قرآن و تفسیر به صورت مجازی آغاز می‌شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سلطانی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان در ضرورت آشنایی با ترجمه تفسیری قرآن گفت: عبدالله بن سلیمان می‌گوید: از امام صادق(ع) تفسیر آیه «و رتل القرآن ترتیلا» را سوال کردم‏، امام فرمودند: امیر المومنین(ع) فرمودند: یعنی او را خوب بیان کن و همانند شعر آن را به شتاب مخوان و همانند ریگ هنگام خواندن آن را پراکنده مساز. ولی دل‌های سخت خود را به وسیله آن به بیم افکنید و همت شما این نباشد که سوره را به آخر برسانید.

وی توضیحاتی درباره دوره «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» ارائه کرد و گفت: در این دوره 6 کار انجام می‌شود: اول‎‎؛ ترجمه صرف واژگان قرآنی، دوم؛ برخی واژگان علاوه بر ترجمه، نیازمند شرح و توضیح هستند که این کار انجام می‌شود. سوم؛ اضافه بر ترجمه و شرح، برخی واژگان نیازمند تفسیر مختصر هستند که این تفسیر مختصر بیان می‌شود. چهارم؛ در هر صفحه از قرآن کریم یک آیه گزینش و تفسیر آن بیان می‌شود. پنجم؛ برخی از واژگان به لحاظ معنایی مشابه هم هستند‏، از این رو تفاوت بین آنها توضیح داده می‌شود. ششم؛ برخی از نکات تفسیری با توجه به آیات مطرح شده بیان می‌شود.

سلطانی گفت: ضرورت دارد افرادی که در این دوره مجازی شرکت می‌کنند‏، صبر داشته باشند و برای دوره برنامه ریزی یک ساله انجام دهند. در صورت امکان گروه مباحثه تشکیل دهند و مطالب را با هم به مباحثه بگذارند. نکته دیگر تکرار مطالب است. تکرار مهم ترین رکن در تسلط بر مطالب است، افراد تا می‌توانند مطالب مطرح شده را چه به صورت ذهنی و چه به روش مباحثه تکرار کنند.

این پژوهشگر قرآنی گفت‌:‌ روزی دو صفحه از قرآن کریم بارگذاری و هر شب درس روز بعد در گروه بارگزاری می‌شود. علاقه‌مندان از طریق لینک‌های زیر می‌توانند به گروه‌های آموزش «ترجمه تفسیری یک‌ساله قرآن» در پیام‌رسان واتس اپ بپیوندند:

گروه ۱

https://chat.whatsapp.com/EOzpjiBGapsIGpsGgz4vU9

گروه ۲

https://chat.whatsapp.com/LfhfOuyIBMILgiP6wpGMUH

گروه ۳

https://chat.whatsapp.com/ByOkbZLkHYc90RJIEJ8RUi

گروه ۴

https://chat.whatsapp.com/BKJoB4y3yA37o0xVwYnPvg

گروه ۵

https://chat.whatsapp.com/Eci1j0qO1gJFocQ7ZnBQb1

انتهای پیام
captcha